• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

۸۰ میلیارد طرح عمرانی در صحرای باغ لارستان افتتاح و کلنگ‌زنی شد

  • 04 اسفند 1399 - 9:50
۸۰ میلیارد طرح عمرانی در صحرای باغ لارستان افتتاح و کلنگ‌زنی شد

سه طرح عمرانی، خدماتی و ورزشی با اعتبار هزینه شده و یا پیش‌بینی شده افزون بر ۸۰ میلیارد ریال عصر یکشنبه در روستاهای خلور و زروان بخش صحرای باغ از توابع شهرستان لارستان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

یکی از این طرح‌ها، احداث سالن چند منظوره ورزشی روستای خلور در زمینی به وسعت حدود هفت هزار مترمربع با زیربنای یک هزار و ۸۰۰ مترمربع است که اعتبار پیش‌بینی شده برای اتمام و بهره‌برداری از آن ۵۰ میلیارد ریال است.

همچنین امروز (سوم اسفندماه ۹۹) اجرای طرح هادی، عملیات زیرسازی و آسفالت معابر روستای زروان بخش صحرای باغ نیز با اعتباری حدود ۱۰ میلیارد ریال از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لارستان آغاز شد.

افتتاح سالن و شبستان مسجد قدیمی قبله روستای زروان با زیربنای ۶۰۰ مترمربع و با اعتباری بیش از۲۰ میلیارد ریال که توسط یکی از نیکوکاران محلی بازسازی و احداث شده است در زمره این طرح‌هاست.

طرح گاز رسانی به بخش صحرای باغ آماده بهره‌برداری است

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان در آیین افتتاح و کلنگ‌زنی این طرح‌ها گفت: دولت با وجود مشکلات بسیار و اعمال تحریم‌های ظالمانه دشمن اما با تمام توان و صادقانه مشغول خدمات رسانی به ویژه در مناطق محروم  و روستاهاست.

جلیل حسنی اظهار داشت: بر اساس برآوردهای انجام شده در مدت هفت سال گذشته، رقمی افزون بر ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در زمینه طرح‌های مختلف عمرانی، زیربنایی و خدماتی برای آبادانی بخش صحرای باغ لارستان سرمایه‌گذاری شده است.

وی، ادامه داد: ‌طرح گازرسانی به بخش صحرای باغ و حدود ۱۴ روستای تابع آن با اعتباری افزون بر یک هزار میلیارد ریال که آماده افتتاح و بهره‌برداری است، یکی از پروژه‌های شاخص و در عین حال از نیازها و آرزوهای دیرینه مردم این بخش است.

بخش صحرای باغ که از جمعیتی حدود ۱۳ هزار نفر، ۱۲ روستا و هشت آبادی برخوردار است در ۹۵ کیلومتری شهر لار واقع شده است.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

ثبت دیدگاه