• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اختتامیه جشنواره ملی کاج برگزار شد

  • 04 اسفند 1399 - 12:07
اختتامیه جشنواره ملی کاج برگزار شد

با برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره ملی کاج، برترینهای این دوره معرفی و از آنان تجلیل شد.

شامگاه یکشنبه ۳ اسفند و در شب میلاد امام جواد (علیه السلام) آیین اختتامیه و اعلام نتایج اولین جشنواره ملی تولیدات هنری-رسانه ای کاج به صورت مجازی برگزار شد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، در این مراسم ابتکار معاونت اجتماعی سپاه فجر را در برگزاری این رقابت ستود و افزود: بررسی آثار نشان می دهد این جشنواره از حیث فراگیری، جذابیت و کیفیت آثار، جزو کارهای ماندگار و اثر بخش در کشور است که ما نیز به سهم خود وظیفه مشارکت در این رویداد را به عهده داشتیم. 

صابر سهرابی افزود: ادامه دار بودن این جشنواره در سال های آینده، حضور فعال هنرمندان را در عرصه کاهش آسیب های اجتماعی در پی خواهد داشت.

معاون اجتماعی سپاه فجر نیز ضمن تشکر از همه دست اندرکاران و برنامه ریزان و تبریک به شرکت کنندگان هنرمند و رسانه ای در این جشنواره، به خاطر موقعیت سنجی و شناخت صحیح اولویت ها گفت: معضلات اجتماعی یک شبه نیامده که یک شبه برود و برای مقابله با آن عزم مردمی و ملی می خواهد.

محمد جعفر دوستدار گفت: هنرمندان و اصحاب رسانه، خط مقدم و نوک پیکان این پیکار هستند و سپاه برای غلبه بر این مشکلات عزم جدی دارد.

سجاد توکلی دبیر جشنواره کاج نیز در بخش دیگر این آیین با اشاره به اهمیت برگزاری این جشنواره گفت: هنرمند و فعال رسانه ای در صورت اطلاع از وضعیت غم بار آسیب های اجتماعی حس می گیرد و برای بهبود شرایط و برون رفت از مشکلات احساساتش را به جامعه تزریق می کند و موتور حرکت جامعه را به چرخش در می آورد. بنابراین ضرورت دارد دستگاه های متولی مسایل اجتماعی، زمینه حضور و بروز این احساسات هنری و ابداعات رسانه ای را در همه سطوح به ویژه قشر نوجوان و جوان فراهم کنند. 

 دبیر جشنواره کاج در ادامه، با اشاره به این که اضافه کردن بخش دانش آموزی به جشنواره، علیرغم پیچیده تر شدن کار، طراوت معناداری به این رقابت بخشید و بیشترین شرکت کنندگان این قشر هستند و فراهم نمودن زمینه ترغیب و تشویق آنان، آینده روشن تری را به دنبال خواهد داشت.

توکلی گفت: در کنار استانداری فارس، کمیته امداد حضرت امام، مرکز فضای مجازی سراج استان، اداره کل آموزش و پرورش، بسیج هنرمندان و ده ها نفر از همکاران ارجمند در نواحی مقاومت بسیج سراسر استان، یکی از مهم ترین دستگاه های همکار در برگزاری جشنواره، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بوده که در مراحل مختلف به ویژه ارزیابی و داوری نقش محوری ایفا کرده است.

او گفت: معاونت اجتماعی سپاه فجر فارس به عنوان دبیرخانه جشنواره، پس از جمع آوری و دسته بندی ۴۲۱ اثر، ۲۷۴ اثر منطبق با موضوعات فراخوان جشنواره را برای داوری مقدماتی و نهایی، بدون هیچ گونه دخالتی به هیئت محترم داوران ارائه داد.

ثبت دیدگاه