• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

افزایش شمار فوتی‌های کرونا در فارس

  • 05 اسفند 1399 - 16:24
افزایش شمار فوتی‌های کرونا در فارس

موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید- ۱۹ و عوارض این بیماری که در استان فارس به کمتر از ۵ نفر در هر روز رسیده بود، طی ۲۴ ساعت گذشته با افزایش قابل توجهی به عدد ۹ نفر رسید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز سه‌شنبه ۵ اسفند به خبرنگاران گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ابتلا به بیماری کرونا منجر به فوت ۹ نفر از شهروندان فارس شد و مجموع قربانیان این بیماری از ابتدا تاکنون به ۳۲۳۳ نفر رسید.

دکتر روح‌الله حسینی گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در استان فارس ۶۳۲ هزار و ۴۳۹ تست تشخیصی مولکولی و ۳۱ هزار و ۱۵۷ مورد تست سریع در قالب طرح شهید سلیمانی، از افراد بیمار یا مشکوک گرفته و منجر به شناسایی ۱۷۶ هزار و ۸۹۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ شده است.

حسینی ادامه داد: هم اینک ۵۱۳ بیمار مثبت یا مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های فارس بستری هستند و ۸۵ نفر از این بیماران به دلیل شرایط جسمی، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه همچنین از بهبودی ۱۶۸ هزار و ۷۷۱ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

لزوم همراهی عمومی در رعایت پروتکل‌ها

او با اشاره به اینکه سال گذشته در چنین روزی، نخستین مورد مثبت در استان فارس شناسایی و اعلام شد، گفت: در ابتدا به نظر می رسید با اعمال محدودیت های دو سه هفته‌ای و گرم شدن هوا، دوران کرونا ویروس به سر برسد و روزهای سخت تمام شود، اما اکنون با گذشت یک سال از این بحران، نه تنها روزهای سخت به پایان نرسیده، بلکه بحران های جدید و گونه های جدید ویروس، مانند «کرونای انگلیسی» نیز افزوده شده است.

حسینی با بیان اینکه روزهای سختی را پشت سر گذاشته ایم، اما امید برای داشتن روزهای بهتر وجود دارد، تاکید کرد: برای اینکه روزهای بهتری پیش رو داشته باشیم، به دو عامل همدلی و همراهی عمومی و رعایت نکات بهداشتی نیاز داریم.

ثبت دیدگاه