• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

شیراز با گل‌آرایی ویژه به استقبال نوروز ۱۴۰۰ می‌رود

  • 09 اسفند 1399 - 12:40
شیراز با گل‌آرایی ویژه به استقبال نوروز ۱۴۰۰ می‌رود

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز اعلام کرد که ١٠ فرش گل، هزار گلدان بزرگ برای نصب در پل‌ها و مسیرهای تاریخی مذهبی و ۱۲۰ المان گل برای ایام نوروز ۱۴۰۰ در سطح این کلانشهر طراحی شده است.

محمدرضا زندیه شنبه ٩ اسفند در یک کنفرانس خبری گفت: علاوه بر فرش و المان گل، امسال برای زیباسازی مسیرها و میادین و بلوارهای مناطق یک، سه و هشت شیراز در ایام نوروز، حدود ٣٠٠ تا ٣۵٠ هزار گلدان شب‌بو، میمون و اطلسی پیش‌بینی شده است.

او همچنین گفت: با هماهنگی مناطق یازده‌گانه شهرداری شیراز، خرید گل و گیاه از آبانماه امسال با تخصیص ۱۴ میلیارد تومان اعتبار آغاز شده و تاکنون حدود ۴٠٠ هزار اصله درخت، درختچه و گیاهان پوششی در سطح شهر کاشته شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز همچنین با بیان اینکه تمام محورهای اصلی این کلانشهر مانند دروازه قرآن و بلوار دکتر حسابی و میادین مهم بهسازی و بازسازی شده است، گفت: تلاش کرده‌ایم در بهسازی و بازسازی این نقاط از درختان و درختچه‌هایی که مردم دوست دارند مانند؛ سرو، چنار و نارنج استفاده کنیم.

زندیه با بیان اینکه امسال حدود ٣٠ هزار درخت نارنج در نقاط مختلف شیراز کاشته شده است، گفت: این اقدام تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ادامه دارد.

او گفت: در قالب طرح زاگرس سبز، با مشارکت مردم و سازمان‌های مردم نهاد، حدود یک میلیون بذر بومی مانند بادام کوهی و جاشیر شناسایی و در ارتفاعات کاشته شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز، اجرای طرح مدارس سبز با همکاری آموزش و پرورش فارس و طرح شناسایی درختان کهنه شهر شیراز را از دیگر اقدامات شاخص این سازمان اعلام و با اشاره به برنامه‌های هفته درختکاری، اضافه کرد: محل درختکاری امسال در پارک ۴ هکتاری جنب بیمارستان بعثت انتخاب شده است.

او همچنین به اجرای طرح سبزینه و استقبال شهروندان اشاره و خاطرنشان کرد: اهدای نهاد رایگان به شهروندان در این طرح پیش‌بینی و برای انجام آن یک سامانه طراحی شده که تاکنون ٣٨ هزار نفر در این سامانه ثبت نام کرده‌اند و اهدای نهال به متقاضیان هم از ١۵ اسفندماه جاری آغاز می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز اضافه کرد که برای اجرای این طرح درخت‌هایی چون نارنج، سرو نقره‌ای، سرو ناز و زیتون تلخ پیش‌بینی شده است.

زندیه به برگزاری جشنواره سبزه‌های نوروزی هم اشاره و اضافه کرد: در این جشنواره بنا داریم که مردم را تشویق کنیم تا به جای کاشت گندم، بذر نارنج را بکارند و پس از بزرگ شدن آن را به شهرداری تحویل و به جای آن گل بگیرند.

او با بیان اینکه نورپردازی پل‌های بزرگ تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ادامه دارد، گفت: تاکنون پل‌ها و برخی معابر و اماکن اصلی شهر با استفاده از نظرات مشاوران متخصص انجام شده و علیرغم افزایش قیمت مصالح الکتریکی، این کار ادامه دارد.

ثبت دیدگاه