• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

اقدامات لازم برای گرفتن تست رایگان کرونا در بیمارستان شیراز انجام شد

  • 12 اسفند 1399 - 14:32
اقدامات لازم برای گرفتن تست رایگان کرونا در بیمارستان شیراز انجام شد

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان فارس گفت: اقدامات مورد نیاز برای انجام تست کرونا در بیمارستان شیراز(شهید بهشتی) وابسته به تامین اجتماعی انجام شده است.

به گزارش ایرنا اکبر امیری سه‌شنبه در نشست خبری در شیراز افزود:‌بزودی در این مرکز تست کرونا برای بیمه شدگان اجباری تامین اجتماعی به صورت رایگان گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: ۲۲ مرکز درمانی متعلق به تامین اجتماعی در  استان فارس به ۲ میلیون و ۲۷۰ هزار نفر که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند خدمات ارایه می دهند.

مدیر کل درمان تامین اجتماعی فارس گفت: ۲ هزار و ۹۰۰ مرکز درمانی دیگر نیز در استان فارس طرف قرارداد بیمه تامین اجتماعی هستند.

امیری بیان کرد:‌ عملیات اجرایی اسکلت فلزی بیمارستان ۳۲۰ تخت خوابی تامین اجتماعی شیراز  که آبان‌ماه ۹۹ آغاز شده در حال انجام است و مقرر شده که اسکلت این مجموعه ۱۸ ماهه ساخته شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲ درمانگاه در شهرستان‌های فیروزآباد و زرقان در حال احداث است که پیش بینی می شود در هفته دولت سال آینده به بهره برداری برسد،گفت: مجوز ساخت ۲ درمانگاه در شهرستان‌های مهر و خرم‌بید نیز اخذ و آن نیز تامین شده که احتمالا تا ۲ ماه آینده عملیات اجرایی این دو مجموعه آغاز می شود.

امیری به مطالبات مراکز درمانی از سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته تاخیراتی در پرداخت مطالبات به مراکز طرف قرارداد بود که راهکار تهاتر برای رفع این مشکل مدنظر قرار گرفت که در حال حاضر فارس بیشترین میزان تهاتری را در کشور انجام داده و اکنون تامین اجتماعی به موسسات خصوصی بدهکار نیست و بیمارستان های خصوصی نیز تا ابتدای آذر ۹۹ تسویه کامل شده و بخشی از مطالبات این مراکز در آذر و دیماه ۹۹ پرداخت شده است.

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان فارس افزود: بدهی مراکز دانشگاهی استان فارس نیز تا مهرماه ۹۹، داروخانه ها تا آذر ۹۹ و پزشکان خانواده تا پایان دیماه ۹۹ تسویه شده است و اکنون عملا سندی برای پرداخت جز مراکز دانشگاهی وجود ندارد که این هم تا پایان سال ۹۹ به روز خواهد شد.

وی همچنین گفت: در  یک سال گذشته ۴۷۴ نفر از کارکنان بخش درمان تامین اجتماعی فارس به بیماری کرونا مبتلا و ۲ نفر از این تعداد فوت کردند.

امیری بیان کرد: در یک سال گذشته با توجه به شیوع بیماری کرونا بخشی از توان درمانی تامین اجتماعی به درمان این بیماران اختصاص یافت و هزار و ۹۰۴ بیمار کرونایی در بیمارستان شهید بهشتی شیراز بستری شدند و ۶۰ تا ۷۰ تخت در این مرکز برای بیماران کرونا اختصاص یافت.

امیری به اجرای طرح توقف صدور دفترچه‌های تامین اجتماعی و صدور نسخ الکترونیکی از اول اسفند ۹۹ اشاره کرد و افزود: این موضوع قانون مصوب و وظیفه حاکمیتی است که بر عهده ارگان‌های مرتبط با سلامت گذاشته شده و این ارگان‌ها براساس قانون برنامه پنجم و ششم توسعه در راستای دولت الکترونیک موظف شدند که سیستم ارجاع و پرونده الکترونیک را اجرایی کنند.

مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان فارس گفت: این طرح از مرداد سال ۹۵ در استان یزد بصورت آزمایشی اجرا شده که مزایای خوبی ازجمله اینکه پرونده الکترونیک برای همه بیماران تشکیل و سلامت آنها پایش خواهد شد دارد.

وی ادامه داد: از سال ۹۶ این طرح در پنج استان کشور اجرا شد و از ابتدای سال ۹۹ نیز بصورت جدی مدنظر قرار گرفت و در سال جاری ظرفیت اینترنت این سامانه هشت برابر افزایش یافت و اکنون در کشور حدود ۶۵ درصد از نسخه های صادر شده و ویزیت بصورت الکترونیکی است و این نکته نیز مدنظر باشد که فعلا دفترچه‌های کاغذی نیز اعتبار دارد.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه در استان فارس پزشکان و مراکز درمانی و مطب پزشکان به سامانه سیب متعلق به وزارت بهداشت متصل هستند و به همین دلیل زیرساخت لازم برای تمام مراکز ازجمله مطب ها و داروخانه ها فراهم است و جلسات مشترکی برگزار شده که بتوان سامانه سیب و سامانه تامین اجتماعی را در این استان متصل کرد که تا پایان اسفندماه مقرر شده این امر محقق شود.

ثبت دیدگاه