• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

بیکاری،بهبودیافتگان از اعتیاد را دوباره به دام مواد مخدر می‌کشاند

  • 12 اسفند 1399 - 14:37
بیکاری،بهبودیافتگان از اعتیاد را دوباره به دام مواد مخدر می‌کشاند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس گفت: بیکاری و نداشتن شغل، بهبودیافتگان از اعتیاد را دوباره به سمت مصرف مواد مخدر می‌کشاند و آنها را به دام آن می‌اندازد.

سلیمان کرمی سه‌شنبه در جلسه کارگروه اشتغال بهبود یافته از اعتیاد در شیراز افزود: قطعا افرادی که در مقطعی در دام مواد مخدر گرفتار می‌شوند پس از بهبودی و رهایی از اعتیاد در صورت داشتن شغل بهتر می‌توانند نسبت به رفع مشکلات زندگی شان اقدام کنند.
وی ادامه داد: باید اطمینان حاصل کنیم که فرد معتاد پس از درمان و بهبودی به آغوش جامعه بازگشته و دوباره گرفتار اعتیاد نمی‌شود.
او اظهار داشت: تعداد زیادی از بهبودیافتگان پس از طی مراحل درمان و بازپروری به دلیل بیکاری به سمت اعتیاد می‌روند و همه اقدامات و تلاش‌هایی که برای بهبودی آن فرد شده هدر می‌رود و بنابراین نباید آنها را به حال خودشان رها کنیم.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس افزود: یافتن شغل و ایجاد پذیرش اجتماعی برای معتادان یکی از عوامل بسیار مهم برای جلوگیری از بازگشت مجدد آنها به چرخه اعتیاد است چرا که اگر این افراد شغلی بیابد و درآمد و اعتباری داشته باشند، احتمال اینکه دوباره به وادی تباهی مصرف مواد بازگردند بسیار کاهش می‌یابد.
کرمی گفت: نجات جان یک فرد نجات جامعه است و باید بتوانیم در کنار امکانات دولتی مشارکت مردم و خیران برای ایجاد اشتغال و راه‌اندازی کارگاه‌های زودبازده جلب کنیم.
او ادامه داد: باید با ارائه تسهیلات و مشوق‌های لازم، از مشارکت مردم، خیران و سازمان‌های مردم‌نهاد در زمینه فراهم کردن فرصت‌های شغلی برای بهبودیافتگان استفاده کنیم.

ثبت دیدگاه