• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

۵۲ خانوار در فارس از مزایای برق بهره‌مند شدند

  • 12 اسفند 1399 - 14:38
۵۲ خانوار در فارس از مزایای برق بهره‌مند شدند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس با بیان اینکه ۶ طرح برق رسانی روستایی در استان فارس به بهره‌برداری رسید اظهار داشت : ۵۲ خانوار روستایی از مزایا و خدمات این طرح ها برخوردار شدند.

 احمدرضا خسروی، سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران ضمن اشاره به پویش الف_ ب_ ایران اضافه کرد: ۲۷ میلیارد ریال برای برق رسانی به این روستاها هزینه و سرمایه گذاری شده و در قالب پویش با حضور وزیر نیرو امروز به بهره‌برداری رسید.

 وی با بیان اینکه این طرح ها در شهرستان های کازرون، ممسنی، داراب و نی ریز اجرا شده است گفت:  تا پایان امسال طرح های برق رسانی در پنج روستای دیگر در قالب این پویش به بهره‌برداری می‌رسد.

خسروی با بیان اینکه در سال جهش تولید به ۱۱ روستای استان فارس برق رسانی شده است گفت : برای نخستین بار در کشور استان فارس به عنوان استان شاخص تامین برق قابل حمل برای عشایر این طرح را کلید خواهد زد و  طی روزهای آینده و در قالب برنامه‌های پویش الف _ ب_ ایران با حضور مسئولان کشوری رونمایی خواهد شد.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس ادامه داد: این شرکت علاوه بر اجرای طرح تامین برق قابل حمل برای عشایر در استان فارس ملزومات و تجهیزات لازم برای راه اندازی این طرح در هشت استان جنوبی کشور را نیز تامین  کرده است و ۴۶۰ میلیارد ریال صرف خرید و سرمایه گذاری تجهیزات در این حوزه شده است.

 خسروی گفت :۵۱۰۰ دستگاه در این زمینه خریداری و نصب شده که از این تعداد یک هزار و ۸۵۰ دستگاه سهم استان فارس است تلاش می شود این سهمیه ۲۵ درصد افزایش یابد.

 این مقام مسئول همچنین بیان کرد: استان فارس ۲۴۰۰ روستای دارای برق دارد، رویکرد دولت و وزارت نیرو در این عرصه رفع محرومیت و برق دار شدن همه روستاها است شرکت توزیع نیروی برق استان فارس حتی به روستاهای زیر ۲۰ خانوار نیز در برخی از مناطق کار برق رسانی را آغاز کرده است. 

ثبت دیدگاه