• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

افزایش قربانیان کرونا در فارس

  • 14 اسفند 1399 - 12:02
افزایش قربانیان کرونا در فارس

با وجودیکه آمار مبتلایان و موارد مشکوک به کرونا در استان فارس نیز روندی افزایشی را طی می‌کند و اخبار حاکی از باز شدن پای ویروس جهش یافته به این استان است، شاهد افزایش قابل توجه ترددها و تجمع‌ها و میهمانی‌ها و کم شدن حساسیت نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز چهارشنبه ۱۳ اسفند، در جمع خبرنگاران تاکید کرد که مخاطرات ابتلا به کرونا و افزایش شمار مبتلایان همچنان وجود دارد و تنها راه مطمئن برای مقابله با این بیماری خطرناک، رعایت اصول بهداشتی و قطع زنجیره انتقال است.

دکتر عبدالرسول همتی با بیان اینکه اعلام آمار روزانه شیوع کروناویروس، به منزله هشداری مداوم است تا شهروندان بدانند که عامل بیماری کرونا در جامعه چرخش دارد و هر لحظه امکان دارد فرد را بیمار کند، از شهروندان درخواست کرد که توصیه‌های بهداشتی را جدی گرفته و در قطع زنجیره انتقال کمک کنند.

همتی با اشاره به آخرین آمارها، به تشریح آخرین وضعیت شیوع کروناویروس در فارس پرداخت و گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در استان فارس ۶۸۶ هزار مورد تست از افراد بیمار یا مشکوک انجام و منجر به شناسایی قریب به ۱۸۰ هزار بیمار شده است.

او گفت: از بین تست‌های انجام شده، قریب به ۶۴۸ هزار مورد تست تشخیصی مولکولی و ۳۹ هزار مورد تست سریع در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی انجام شده است.

همتی با بیان اینکه خوشبختانه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۱۷۱ هزار بیمار در فارس بهبود پیدا کرده‌اند، خاطرنشان کرد که هم اکنون ۵۳۳ نفر به دلیل ابتلا به کرونا یا به واسطه داشتن علائمی مشکوک، در بیمارستان‌های فارس بستری هستند و در این بین ۹۴ بیمار، در بخش‌های ICU مراقبت ویژه می‌شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه تعداد قربانیان کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در فارس ۶ نفر ثبت شده است، گفت: متاسفانه کووید-۱۹ از ابتدای شیوع تاکنون در فارس ۳۲۶۳ قربانی گرفته است.

همتی در ادامه با بیان اینکه حدود نیمی از قربانیان کروناویروس، مربوط به شهرستان شیراز بوده است، گفت: طی حدود یکسال گذشته ۱۵۳۶ بیمار مبتلا به کروناویروس در شهرستان شیراز جان خود را از دست داده‌اند.

این مقام مسئول یادآور شد که شهرستان‌های مرودشت و کازرون به ترتیب با ۲۳۷ و ۱۳۸ مورد، بعد از شیراز، بیشترین تعداد قربانی را ثبت کرده‌اند، اگرچه آمارهای شهرستان‌های جهرم، فسا و لارستان، از سوی دانشگاه یا دانشکده‌های پزشکی مستقل آن شهرستانها، اعلام می‌شود.

به گزارش ایسنا، با توجه به قرار داشتن در ایام پایانی سال، شهر شیراز در روزهای اخیر شاهد افزایش ترددها در نقاط مختلف شهر است؛ حضور پر شمار بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی خصوصی و دولتی و مطب پزشکان و مراکز تشخیصی، افزایش قابل توجه مراجعات به مراکز خرید و رشد زیاد حضور شهروندان در رستوران ها و مراکز خدماتی و نقاط گردشگری و تفریحی، حاکی از کاهش حساسیت نسبت به احتمال ابتلا به کروناویروس در این شهر است.

ثبت دیدگاه