• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

ثبت‌نام بیش از ۲۲ هزار ۵۰۰ متقاضی مسکن اقدام ملی در فارس

  • 16 اسفند 1399 - 13:12
ثبت‌نام بیش از ۲۲ هزار ۵۰۰ متقاضی مسکن اقدام ملی در فارس

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن فارس گفت: تاکنون ۲۲ هزار و ۵۴۴ متقاضی برای مسکن اقدام ملی در این استان نام نویسی کرده‌اند.

محمدرسول پروری شنبه ۱۶ اسفند در نشست معاونان بنیاد مسکن استان فارس گفت: ۵ هزار و ۱۵۹ نفر از این افراد در شهرستان لارستان و سایر شهرستان‌های جنوبی و ۱۷ هزار و ۳۸۵ نفر در سایر شهرستان‌ها نام نویسی کرده‌اند.

به گفته معاون مسکن شهری بنیاد مسکن فارس، متقاضیان ساخت مسکن اقدام ملی در استان تاکنون ۱۴۵۰ میلیارد ریال آورده داشته‌اند که از این مقدار  ۹۴۹ میلیارد ریال آورده متقاضیان جنوب فارس و ۵۰۱ میلیارد ریال آورده متقاضیان سایر شهرستان‌های فارس است.

او با اشاره به حمایت‌های دولت از این طرح گفت: حذف قیمت زمین در تولید مسکن کمک شایانی به این طرح کرده است؛ ‌حذف واسطه‌های مصالح ساختمانی و خرید مستقیم از تولیدکننده به انبوه‌ساز از اقدامات مطلوب دولت در طرح اقدام ملی مسکن است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن فارس همچنین با بیان اینکه امکان اجرای این طرح در کل شهرهای استان وجود دارد، گفت: در حال حاضر این طرح بر اساس برنامه وزارت راه و شهرسازی در شهرهایی انجام می‌شود که در آن‌ها زمین تامین شده باشد.

پروری با بیان اینکه در حال حاضر ساخت پروژه‌های ملی مسکن با سرعت پیش می‌رود، اظهار کرد: با توجه به اینکه طرح ملی مسکن جا افتاده است بنابراین متقاضیان واجد شرایط از آن استقبال کرده و نسبت به واریز وجوه در نظر گرفته شده (آورده متقاضیان) اقدام کرده و می‌کنند.

ثبت دیدگاه