• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

شناسایی متخصص تغذیه قلابی در شیراز

  • 17 اسفند 1399 - 9:31
شناسایی متخصص تغذیه قلابی در شیراز

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: فردی که با جعل عنوان، خود را متخصص تغذیه معرفی کرده و رژیم غذایی برای افراد تجویز می‌کرد شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شد.

دکتر اورنگ ایلامی یکشنبه ۱۷ اسفند به خبرنگاران گفت: فردی که با مدرک جعلی و در فضای مجازی و باشگاه های ورزشی اقدام به ارائه مشاوره، تجویز رژیم غذایی و دخالت در کارهای تخصصی پزشکی حوزه تغذیه می ‌کرد، توسط کارشناسان اداره نظارت و ارزشیابی علوم پزشکی شیراز در یکی از باشگاه های ورزشی این شهر شناسایی و با همکاری کارشناسان حقوقی کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی دانشگاه و پس از مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

ایلامی با ابراز نگرانی از ترویج نادرست اقدامات غیر کارشناسی و غیر منطبق با قوانین و آیین نامه های موجود در خصوص تجویز رژیم های غذایی نامتعارف در باشگاه های ورزشی، هشدار داد: عرضه هرگونه مکمل غذایی، ارایه رژیم های نامتعارف و غیراصولی، نسخه نویسی و تجویز دارو در باشگاه های ورزشی از سوی افراد غیرکارشناس و بدون مدرک و صلاحیت پزشکی، تخلف محسوب شده و با قاطعیت با متخلفان برخورد می شود.

او با اشاره به وجود پرونده های متعدد در خصوص آسیب های جدی جبران‌ ناپذیر جسمی، روحی و مادی افراد به واسطه دریافت و استفاده غیراصولی از مکمل ها و رژیم های تغذیه ای غیرکارشناسی گفت: آسیب به کبد، سیستم گوارشی، افزایش فشار خون و ایجاد بیماری های قلبی و عروقی از جمله عوارض مصرف غیرکارشناسی و غیراصولی مکمل‌ ها در ورزشکاران است که حتی در مواردی منجر به مرگ افراد نیز شده است.

مدیر نظارت، اعتباربخشی و صدور پروانه های معاونت درمان دانشگاه نیز به شهروندان توصیه کرد که برای امور تخصصی در هر زمینه از مسائل پزشکی و سلامت به مراکز معتبر پزشکی و دارای مجوز قانونی مراجعه کنند.

دکتر قاسم ایزدی افزود: ارایه خدمات درمانی بدون داشتن تخصص و مجوز های قانونی لازم، تخلف محسوب می شود و مردم می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و فعالیت مراکزدرمانی غیرمجاز، موضوع را از طریق سامانه ۱۸۱۹ به دانشگاه علوم پزشکی شیراز اطلاع دهند.

ثبت دیدگاه