• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

طرح سی پی و نامگذاری جدید معابر در کانون بحث شورای شهر شیراز

  • 18 اسفند 1399 - 14:23
طرح سی پی و نامگذاری جدید معابر در کانون بحث شورای شهر شیراز

شهردار و معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در نشست شورای اسلامی این شهر به ابهامات و مشکلات مطرح شده در مورد طرح پارک حاشیه‌ای خودرو (سی پی) پاسخ دادند.

به گزارش ایرنا شهردار شیراز، یکشنبه در یکصد و هفتاد و پنجمین نشست شورای اسلامی شهر شیراز در پاسخ به پرسش محمدتقی تذروی، یکی از اعضای این شورا درباره ابهامات و مشکلات طرح پارک حاشیه‌ای خودرو (سی پی) گفت: طرح سی پی مربوط به دوره مدیریت قبلی شهرداری است و در سال ۹۴ منعقد شده اما از همان ابتدا ایرادهای بسیاری به این قرارداد وارد بوده است.

حیدر اسکندرپور، با بیان اینکه گزارش‌های فراوانی از سوی نهادهای نظارتی درباره اشکالات و ایرادات قرارداد سی پی ارائه شده است، اظهار داشت: با برگزاری نشست‌های متعددی کوشیدیم ایرادهای این قرارداد را به حداقل ممکن برسانیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز هم با بیان اینکه ۱۰ پرسش و مشکل از سوی شورای اسلامی این شهر درباره قرارداد پارک حاشیه‌ای سی پی مطرح شده است، در پاسخ به بخش‌هایی از این پرسش‌ها و ابهامات بیان کرد: چهار اصلاح و تغییر فرمول محاسبه اجاره بها (مال‌الاجاره) سی پی یکی از اقدامات انجام شده در این زمینه بوده که بر اساس آن ظرفیت معبر از پنج ساعت در طول روز به ۱۴ ساعت و مبلغ پرداختی برای پارک از ۱۲ هزار و ۷۰۰ ریال به ازای یک ساعت به سه هزار و ۵۵۳ ریال افزایش یافته است.

مسعود طهماسبی افزود: با تغییرات انجام شده، سهم شهرداری شیراز از درآمد طرح سی پی در مقایسه با گذشته رشد چند برابری دارد.

وی، در پاسخ به این پرسش که درآمد حاصل از سی پی چگونه هزینه شده است، گفت: پارکینگ نشاط با ظرفیت ۴۹۰واحد، پارکینگ خلدبرین با ظرفیت ۴۵۱ واحد، پارکینگ مهستان با ظرفیت ۳۴۰ واحد، پارکینگ تندیس با ۹۸۰ واحد و سرای نور با ۶۷۹ واحد از این محل ساخته و افتتاح شده است.

وی ادامه داد: همچنین از محل درآمد حاصل از سی پی، ۱۸میلیارد ریال برای تعمیر، حفظ، نگهداری و بهسازی پارکینگ‌ها هزینه شده است.

جشنواره شهروند برگزیده شیراز کلید خورد

همچنین در ادامه این نشست، آیین رونمایی از پوستر نخستین جشنواره شهروند برگزیده شیراز برگزار شد.

این جشنواره از جمله مصوبات شورای اسلامی شهر شیراز در نشست‌های پیشین بود که اجرای آن از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز آغاز شده است.

معاون فرهنگی شهرداری شیراز در این باره گفت: نخستین جشنواره شهروند برگزیده شیراز با هدف الگوسازی در زمینه فرهنگی در ۱۰ شاخه برگزار خواهد شد و در سال اول به صورت پایلوت این جشنواره فقط در یک شاخص شهروند فعال و مشارکت جو برگزار می‌شود.

مرتضی جعفری ادامه داد: شاخص‌های مهم ارزیابی شهروند برگزیده در این جشنواره، فعالیت در کانون‌های مذهبی، انجمن‌های فرهنگی، فعالیت داوطلبانه و جهادی و فعالیت در تشکل های مردم نهاد است و مهمترین اولویت آن، مشارکت شهروندان به صورت افتخاری و داوطلبانه در این حوزه‌هاست.

معاون فرهنگی شهرداری شیراز اضافه کرد: فراخوان این جشنواره که هفدهم اسفند۹۹ آغاز شده تا نوزدهم فروردین سال ۱۴۰۰ ادامه دارد و نتایج و نام برگزیدگان نیز اردیبهیشت ماه و همزمان با هفته شیراز (پانزدهم تا بیست و یکم اردیبهشت) اعلام خواهد شد.

نام‌های جدید معابر شیراز

در این نشست، همچنین طرح کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی شهر شیراز در باره بررسی مصوبات کمیسیون نامگذاری شورا به تصویب رسید. 

بر اساس این طرح، نام خیابان فناوری مقابل پارک علم و فناوری به «خوارزمی» تغییر یافت.

میدانی واقع در کوچه ۱۹ خیابان یاوران غربی به نام میدان «شهید علی‌یار هاشمی‌خواه» و همچنین خیابان فرعی ۱۶متری شماره ۴ بلوار صداقت که به این میدان متصل است به نام خیابان «شهید علی‌یار هاشمی‌خواه» نامگذاری شد. 

فرعی شماره ۲ کوچه شهید غیور واقع در شهرک امام خمینی به نام «گل نرگس»، کوچه ۱۶ خیابان ۱۲متری نمازی واقع در خیابان ستارخان به نام هنرمند زنده‌یاد «دکتر آرمین ره‌بین»، فرعی ۱۶متری شماره ۲ بلوار صداقت به نام خیابان «شهید غلامعلی رهسپار» و خیابان بی‌نام حدفاصل بلوار شهید چمران و خیابان بهشت به نام «جانباز رفیع غفاری» نامگذاری و شهرداری موظف شد پلاک معرفی ایشان را در ابتدای کوچه نصب کند. 

همچنین، از این پس، کوچه ۲ خیابان روی‌سازی به نام «شهید علی‌اکبر قشقایی»، شهرک تازه‌تاسیس بین شهرک فجر و دوکوهک به نام «زاگرس» و باغ سلامت واقع در پیاده‌راه سلامت (چمران جنوبی) به نام باغ «سیمین» خوانده می‌شوند.

ثبت دیدگاه