• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024

فعالیت مشاغل غیر از گروه یک در شیراز ممنوع شد

  • 16 فروردین 1400 - 19:49
فعالیت مشاغل غیر از گروه یک در شیراز ممنوع شد

رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس، با بیان اینکه اصناف شیراز خود را ملزم به رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در اعمال محدودیت‌های رنگ بندی شهرها می‌دانند گفت: با توجه به قرار گرفتن شیراز در وضعیت قرمز، طی ۲ هفته آتی فقط مشاغل گروه یک مجاز به فعالیت هستند.

سید محمود هاشمی، روز دوشنبه در حاشیه جلسه کمیته پیشگیری و مقابله با بیماری کرونای اصناف شیراز در جمع خبرنگاران، ضمن قدردانی از اصناف بدلیل همراهی با ستاد مدیریت بیماری کرونا افزود: کسبه و بازاریان شیراز در امر پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا از پیشگامان اصناف کشور هستند که در اسفندماه ۹۸ و پیک‌های بعدی کرونا با تعطیلی داوطلبانه، سلامتی شهروندان را بر معیشت خود ترجیح دادند و یقینا مردم قدرشناس شیراز این ایثار و از خودگذشتگی کسبه و بازاریان را فراموش نخواهند کرد.
او افزود: چنانچه بیشتر شهرهای کشور همانند شیراز بار دیگر به وضعیت قرمز بازگردند، افزون بر یک میلیون واحد صنفی تعطیل و حدود سه میلیون نفر شاغل در آن به تعداد روزهایی که در شرایط قرمز قرار می‌گیریم بیکار خواهند شد که این امر به معنای خسارت‌های سنگین بر اقتصاد و معیشت خانوارهایی است که از مشاغل صنفی ارتزاق می‌کنند.
وی، از همراهی ستادهای استانی و شهرستانی مدیریت بیماری کرونا با اصناف و توجه ویژه به نظرها و پیشنهادهای اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی شهرستان شیراز هم قدردانی کرد و گفت: امیدواریم از امروز برای جبران یا به حداقل رساندن خسارت‌های ناشی از تعطیلی صنوف چاره اندیشی شود و حمایت‌های جدی‌تر و ملموس‌تری از این بزرگترین تشکل مدنی کشور انجام گیرد.
هاشمی اظهار داشت: فعالیت کارمندان اتاق اصناف مرکز استان فارس و اتحادیه‌های صنفی شهرستان شیراز بر اساس دستورالعمل ستاد مدیریت بیماری کرونا در بخش‌های غیر ضروری با حداکثر یک دوم پرسنل و در مشاغل ضروری با حضور حداکثر دو سوم پرسنل انجام می‌شود.
وی گفت: اکثر اصناف شیراز رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را همراه با اجرای بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های ستاد مدیریت کرونا را از اولویت‌های خود می‌دانند.
او افزود: تغییر رنگ بندی به قرمز و تعطیلی صنوف گروه‌های دو، سه و چهار شرایط سختی را برای بسیاری از همکاران صنفی ما ایجاد می‌کند و حتی مشاغل گروه یک نیز در این شرایط با رکود شدید بازار مواجه می‌شوند اما همچنان سلامت شهروندان و همکاران صنفی ما به ویژه با توجه به شیوع نوع جهش یافته کرونا از هر چیز دیگری مهم تر است.
هاشمی، با اشاره به تشدید نظارت و بازرسی‌ از بازار در کنار گشت‌های مشترک ستاد مدیریت بیماری کرونای شهرستان شیراز گفت: با توجه به تشدید نظارت‌ها توسط واحد نظارت و بازرسی اتاق اصناف مرکز فارس و اتحادیه‌های صنفی شهرستان شیراز و همکاری سازمان بسیج اصناف و بازاریان سپاه فجر فارس، شهروندان می‌توانند گزارش‌ها  پیشنهادهای خود را از طریق تلفن‌های ۳۲۳۴۰۰۰۰ و ۱۲۴ واحد نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس مطرح کنند.
رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس، از بی توجهی برخی تشکل‌های غیر صنفی، سازمان‌ها و دستگاه‌ها و شهروندان نسبت به رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و برگزاری مراسم‌ها، انجام سفرهای غیر ضروری و دورهمی های خانوادگی گلایه کرد و افزود: کسبه و بازاریان به تنهایی نمی‌توانند در امر مدیریت بیماری کرونا و خروج از وضعیت قرمز اثرگذار باشد و تا امروز نقش خود را به خوبی ایفا کرده‌اند و انتظار داریم دیگر گروه‌ها و اقشار و عموم شهروندان نیز بیش از گذشته در کنار کسبه و بازاریان شیراز جهت پیشگیری و مقابله با کرونا قرار بگیرند.
وی، ضمن قدردانی از مجاهدت‌های کادر درمان و اصحاب رسانه فارس که در بحث مقابله در کنار ستاد استانی مدیریت کرونا هستند تصریح کرد: امیدواریم با کوشش و همراهی همه بتوانیم هرچه زودتر از وضع موجود خارج شویم.

ثبت دیدگاه