• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

مدیر عامل آبفا فارس: روستای کنده‌ای کوهچنار در اولویت آبرسانی قرار دارد

  • 17 فروردین 1400 - 6:54
مدیر عامل آبفا فارس: روستای کنده‌ای کوهچنار در اولویت آبرسانی قرار دارد

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس به برخی واکنش ها در فضای مجازی مبنی بر مشکلات تامین آب آشامیدنی در روستای کنده ای پاسخ داد و گفت: از هیچ کوششی برای آبرسانی به روستای کنده ای بخش کوهمره مضایقه نکرده و نخواهیم کرد و این روستا در اولویت اجرای طرح آبرسانی است.

همزمان با بروز برخی چالش ها مبنی بر کمبود آب آشامیدنی در روستای کنده ای بخش کوهمره  نودان شهرستان کوهچنار، مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس با سفر به این شهرستان و بررسی وضعیت آبرسانی به مردم این روستا، گفت : ما در عمل به رسالت خود از هیچ کوششی فروگذار نکرده ایم و در این خصوص  بر عزم خود استواریم. ع

علی بوستانی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس با سفر به شهرستان کوهچنار، ضمن بازدید میدانی از این روستا و دیدار مردمی، طی جلسه ای با  روح ا… بهرامی مدیر کل امور عشایر استان فارس ، علی علیزاده فرماندار و جبار محمدی مدیر امور آبفا شهرستان کوهچنار، بخشدار کوهمره نودان، دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای کنده ای، به بررسی آخرین وضعیت آبرسانی به مردم این روستا پرداخت.

بوستانی با بیان این مطلب که کاهش شدید نزولات آسمانی و بروز خشکسالی ها در بسیاری از نقاط استان، ما را با بحران کم آبی و حتی بی آبی مواجه کرده  است،گفت: در شرایط کنونی سیاست کلی وزارت نیرو در کشور اصل سازگاری با کم آبی است.

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس با اشاره به اینکه امروزه اقصی نقاط کشور با چالش کم آبی مواجه است و با خشکسالی دست و پنجه نرم می کند، تصریح کرد: مردم استان فارس نیز از این حیث مستثنی نیستند و باید ضمن سازگاری با کم آبی، در مصرف آب شرب نیز صرفه جویی کنند تا کارکنان آبفا فارس بتوانند خدمات مطلوب تری به مشترکین خود ارائه دهند.

بوستانی در ادامه با پرداختن به وضعیت آب شرب روستای کنده ای اظهار داشت: متاسفانه به دلیل خشکسالی های سنواتی منابع آب شرب در این روستا از مدار بهره برداری خارج شده و مجبوریم در این مقطع زمانی آبرسانی به مردم را به صورت سیار انجام دهیم که در این خصوص نیز از هیچ تلاشی مضایقه نشده است.

وی افزود: در تعریف وزارت نیرو  از آبرسانی سیار (با تانکر) سرانه مصرف آب هر فرد ۱۵ لیتر در شبانه روز در نظر گرفته شده است که با توجه به جمعیت ۹۰۰ نفری روستای کنده ای، به منظور تأمین آب شرب مردم شریف این روستا نیاز به ۱۳ هزار و ۵۰۰ لیتر آب در شبانه روز دارند.

وی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب استان فارس به منظور انجام این مهم ۲ دستگاه تانکر با ظرفیت مجموع ۲۲ هزار لیتر اختصاص داده است که قطعا مصرف انسانی آب شرب در این روستا  را پاسخگو می باشد.

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس با اشاره به این موضوع که طبق  برآورد های انجام شده و با توجه به شغل دامداری مردم این مناطق، ۳۵۰۰ راس دام در این روستا وجود دارد که بخشی از آب تأمین شده، مصروف شرب دامها می شود.

وی در ادامه اظهار داشت: به منظور رفع کم آبی موجود در کوتاه مدت (شش ماهه ی اول سال) شرکت آبفا استان فارس یک دستگاه تانکر آبرسانی دیگر به روستای کنده ای اختصاص می دهد،اداره کل امور عشایر استان نیز تأمین یک دستگاه تانکر آبرسانی را متقبل شده است که امیدواریم با اضافه شدن این دو دستگاه تانکر (مجموعا ۳ دستگاه تانکر آبرسانی) در تابستان پیش رو مشکل کم آبی در این منطقه نداشته باشیم.

وی افزود: به منظور تأمین میان مدت آب شرب مردم کنده ای یک حلقه چاه در ۱۲ کیلومتری این روستا و در منطقه ی بید قطار چهل چشمه حفر و بخشی از خط انتقال آب آن نیز اجرا شده است که امیدواریم با همکاری مسئولین محلی و پیگیری نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی، اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل طرح در اختیار قرار گیرد و در آینده ای نزدیک شاهد گشایش طرح آبرسانی به روستای کنده ای باشیم.

شهرستان کوه چنار در فاصله ۱۴۴ کیلومتری غرب شیراز در استان فارس قرار دارد. 

ثبت دیدگاه