• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

بیش از ۱۲۰۰ زن در شیراز عضو صندوق‌های خُرد روستایی هستند

  • 17 فروردین 1400 - 6:56
بیش از ۱۲۰۰ زن در شیراز عضو صندوق‌های خُرد روستایی هستند

مدیر جهاد کشاورزی شیراز گفت: ۱۲۳۰ نفر از زنان روستایی این شهرستان در ۳۲ صندوق اعتبارات خرد عضویت و مشغول به فعالیت هستند.

ذبیح‌الله سیروسی دوشنبه ۱۶ فروردین در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه چهار صندوق از مجموع این صندوق‌ها در سال ۱۳۹۹ تاسیس و آغاز به کار کرده‌اند، عنوان کرد: سرمایه صندوق‌های اعتباری خرد زنان روستایی این شهرستان در حال حاضر هفت میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال است که در امور مختلف سرمایه گذاری می‌شود.

او خاطرنشان کرد: تاکنون عمده فعالیت اعضای این صندوق‌ها در زیر بخش‌های دامداری، زنبورداری، قالی بافی، تولید لبنیات، ترشیجات و نان محلی، خشک کردن و بسته بندی سبزیجات، پرورش مرغ بومی، عروسک سازی، بافندگی، ریسندگی، گیاهان دارویی و کیک و شیرینی پزی بوده است.

به گفته سیروسی، در یک اقدام ابتکاری و نو یکی از صندوق‌های اعتباری خرد زنان روستایی شهرستان شیراز در بخش ارژن به تازگی در حوزه بوم گردی و جذب توریسم مشغول به فعالیت شده که در نوع خود قابل توجه است.

او با تاکید بر فعالیت قابل قبول صندوق ‌های اعتباری خرد زنان روستایی در  شهرستان شیراز افزود: امیدواریم با مساعدت صندوق کار آفرینی امید در اعطای تسهیلات ارزان قیمت میان مدت به صندوق‌های اعتباری زنان روستایی، در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی موفق تر از قبل عمل کنیم.  

مدیر جهاد کشاورزی شیراز با بیان اینکه سهم زنان ایران در اشتغال بخش کشاورزی ۱۱ درصد هست و این در حالی است که این رقم در دنیا به ۴۰ درصد رسیده، عنوان کرد: این موضوع نشان می‌دهد بخش کشاورزی پتانسیل ‌های نهفته‌ بسیاری برای اشتغال زنان به ویژه زنان روستایی دارد.

ثبت دیدگاه