• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

امدادرسانی به بیش از ۱۱ هزار حادثه دیده در سال گذشته

  • 17 فروردین 1400 - 17:18
امدادرسانی به بیش از ۱۱ هزار حادثه دیده در سال گذشته

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس در تشریح خدمات امداد و نجات هلال احمر استان در سال ۹۹ از انجام ۱۳۹۶ مورد عملیات و امدادرسانی به بیش از ۱۱ هزار نفر از هموطنان خبر داد.

مهدی خوبیار سه‌شنبه ۱۷ فروردین در تشریح گزارش عملیات امداد و نجات هلال احمر این استان در سال ۹۹ گفت: در سال گذشته یک هزار و ۳۹۶ مورد عملیات امداد و نجات در استان انجام و در این عملیات‌ها، به بیش از ۱۱ هزار ۶۸۳ هموطن امدادرسانی شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از هلال احمر فارس، خوبیار افزود: سال گذشته ۲۳۴ مورد عملیات رهاسازی نیز توسط امدادگران جمعیت هلال احمر در حوادث و سوانح مختلف انجام و جان ۵۵۰ نفر از مرگ حتمی نجات داده شد.

به گفته معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس، در بازه زمانی یاده شده ۲ هزار و ۲۲۷ نفر از هموطنان آسیب دیده در حوادث مختلف در استان، اسکان اضطراری داده شده‌اند.

خوبیار به عملکرد امداد هوایی جمعیت هلال احمر فارس در سال گذشته نیز اشاره کرد و افزود: ۵۶ سورتی پرواز توسط بالگرد جمعیت استان در سال ۹۹ انجام شده که در این عملیات‌ها، ۱۶ مصدوم به مراکز درمانی انتقال داده شد.

معاون هلال احمر استان فارس گفت: در عملیات امداد هوایی هلال احمر سال گذشته، ۲ تن بار توسط بالگرد امدادی جمعیت، حمل و جابجا شده است.

ثبت دیدگاه