• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

سال گذشته ۳۰ قرارداد مرمت و مطالعه میراثی در فارس انجام شد

  • 31 فروردین 1400 - 18:51
سال گذشته ۳۰ قرارداد مرمت و مطالعه میراثی در فارس انجام شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان فارس از انجام ۳۰ قرارداد مرمتی و مطالعاتی آثار تاریخی استان در سال گذشته خبر داد.

مصیب امیری با یادآوری اینکه استان فارس دارای ۳۰۴۱ اثر ثبت‌شده ملی و چهار پرونده ثبت جهانی است، گفت: مسلما مرمت و حفاظت از این آثار مستلزم همکاری انجمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه میراث‌فرهنگی است.

به گزارش ایسنا به نقل از میراث فرهنگی فارس، امیری ادامه داد: با توجه به اعتبارات تخصیص داده‌ شده در سال گذشته، تعداد ۲۰ قرارداد مرمتی بااعتباری بالغ‌بر ۴۸میلیارد ریال و ۱۰ پروژه مطالعات فنی پژوهشی بااعتباری بالغ‌بر چهار میلیارد و ۶۰۰میلیون ریال در استان فارس اجرا شده و یا در دست اجراست که از شاخص‌ترین بناهای مرمت‌ شده آرامگاه سعدی، قلعه تاریخی ایزدخواست، مدرسه خان شیراز و کاروانسرای خان زنیان است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس اضافه کرد: بناهای تاریخی به‌علت فرسودگی ناشی از گذر زمان، همواره نیازمند مرمت خواهند بود و انجام یک پروژه مرمتی در یک بنای تاریخی به‌منظور اتمام کامل کار مرمت آن بنا قلمداد نمی‌شود، بلکه برحسب ضرورت اقدامات مرمتی همچنان ادامه خواهد داشت.

ثبت دیدگاه