• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

مشارکت ۱۰۰۰ زندانی فارس در اعتکاف پایان رمضان

  • 21 اردیبهشت 1400 - 10:12
مشارکت ۱۰۰۰ زندانی فارس در اعتکاف پایان رمضان

به گفته مدیرکل زندان‌های فارس، ۱۰۳۰نفر از زندانیان زندان‌های استان در طرح اعتکاف داوطلبانه پایانی ماه مبارک رمضان شرکت می‌کنند.

اسحاق ابراهیمی گفت: اصلاح و تربیت زندانیان و بازگشت سعادتمندانه آنان به جامعه در راستای اجرای مطلوب برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در زندان‌ها انجام می‌شود و برگزاری مراسم‌ مذهبی و اعتکاف یکی از اولویت‌های مهم سازمان در زمینه تقویت باورهای دینی و بازپروری شخصیت زندانیان است.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل زندان‌های فارس، ابراهیمی افزود: اعتکاف در زندان‌ها با حضور زندانیان مشتاق برگزار می‌شود و این برنامه معنوی جلوه‌های زیبای ارتباط با خدا و دوری از تعلقات دنیوی و تربیت و تهذیب نفس برای آنان است. 

ابراهیمی با اشاره به آیه ۸ سوره تحریم که خداوند در آن می‌فرماید: “ای کسانی که ایمان آورده‌اید به سوی خدا توبه کنید، توبه ایی که بعد از آن به گناه باز نگردید” گفت: اعتکاف نیز فرصت مناسبی برای بررسی و محاسبه نفس و توبه است و آن گونه است که پیامبر اکرم(ص) می فرمایند “به حساب اعمالتان رسیدگی کنید قبل از آنکه، خداوند به آنها رسیدگی کند”. 

مدیرکل زندان‌های فارس همچنین با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در ماه رجب در زندان مرکزی شیراز و اثرات و بازخوردهای ارزشمند آن مراسم معنوی در زندانیان گفت: اعتکاف، یکی از سنت‏‌های حسنه و از مستحبات، و موجب نیل به قرب الهی است؛ زندانیان زندان مرکزی شیراز در مراسم اعتکاف در دلنوشته‌هایی که ارسال کرده بودند، اذعان داشتند که با خدای خود عهد و قول داشته‌اند که دل مشغولی به دنیا و افکار پریشان، موجب غفلت آنان شده و شرکت در این برنامه معنوی برای آنان بسیار ارزشمند بوده است.

ابراهیمی یادآور شد: بی شک اگر معتکفین، بتوانند در ایام اعتکاف، آن طور که شایسته است رفتار کنند و رضایت حق تعالی را جلب کنند؛ به درجاتی که برای مؤمنان، در نظر گرفته شده، خواهند رسید و مطمئناً گشایشی در زندگی برای آنان می‌شود.

برپایه این گزارش، طرح اعتکاف داوطلبانه، همزمان با زندان‌های سراسر کشور با حضور ۱۰۳۰نفر از زندانیان زندان‌های فارس  به مدت ۳ روز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هواخوری ۱۹ مرکز اقدامات تأمینی و تربیتی با عنوان “طرح اعتکاف در هواخوری خدا” برگزار می‌شود.

ثبت دیدگاه