• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

رونمایی پنل‌های خورشیدی ویژه عشایر فارس

  • 22 اردیبهشت 1400 - 14:03
رونمایی پنل‌های خورشیدی ویژه عشایر فارس

آیین رونمایی از توزیع مرحله اول پنل‌های قابل حمل خورشیدی عشایری فارس از طریق ویدوکنفرانس با دستور وزیر نیرو برگزار شد.

سه شنبه ۲۱ اردیبهشت طی مراسمی و با حضور ویدئوکنفرانسی وزیرنیرو، پنل‌های قابل حمل خورشیدی ویژه عشایر فارس رونمایی شد. 

استاندار فارس در حاشیه این آیین گفت: اقتصاد تولیدی عشایر نیازمند سیستم پشتیبانی است و خدمات دستگاه‌های اجرایی باید متناسب با شرایط عشایر کوچنده به صورت قابل حمل اجرا شود. 

عنایت‌الله رحیمی با بیان اینکه عشایر دارای اقتصاد تولیدی و نماد اقتصاد مقاومتی و تولید کالای ایرانی هستند و به همین دلیل باید مورد حمایت دولت قرار گیرند، افزود: امروز با رونمایی۳۶۰دستگاه پکیج قابل حمل خورشیدی، عشایر از نعمت برق بهره مند می‌شوند.

او ادامه داد: با پیش بینی تامین برق ۱۸ هزار خانوار عشایری کوچنده نیز لازم است در دستور کار قرار گیرد تا عشایر غیور نیز از این نعمت بهره مند شوند.

استاندار فارس اظهار کرد: به دلیل سبک زندگی عشایر ضرورت دارد تا در مورد تامین برق کانون‌های اسکان  خودجوش به تعداد ۸۸ کانون  و لحاظ حق آبه شرب انسان و دام عشایری در برنامه ریزی منابع آب از سدهای استان مورد حمایت قرار گیرند.

به گزارش ایسنا، تعداد ۲۷۷۵  پنل خورشیدی با اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان برای روشنایی بخشیدن به سیاه چادرهای عشایری فارس در دستور کار قرار گرفته که در این آیین ۳۶۰ دستگاه پنل خورشیدی آماده تحویل و مابقی در پایان خرداد ماه ۱۴۰۰ تحویل خانواده‌های عشایری می‌شود.

ثبت دیدگاه