• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

مهارت آموزی دانش‌آموزان نیازسنجی شود

  • 20 خرداد 1400 - 18:35
مهارت آموزی دانش‌آموزان نیازسنجی شود

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: فعالیت های تابستانه دانش آموزان از اولویت خاصی برخوردار است، که در این رابطه باید نیاز سنجی دقیقی از مهارتهای مورد نیاز دانش آموزان انجام شود.

جهانبخش بانشی در نشست هم اندیشی اعضای ستادی فعالیت‌های پایگاه های تابستانی دانش آموزان مدارس فارس با اشاره به ضروری بودن تدوین فعالیت های تابستانه برای دانش آموزان، گفت: فعالیت های تابستانه باید متنوع باشد و به فراخور استعداد و توانایی های دانش آموزان انجام شده و فردمحور نباشد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: ما به دنبال آمار و ارقام نیستیم و فعالیت‌های تابستانه دانش آموزان باید به صورت موثر و با کیفیت لازم انجام و منجر به نتیجه مناسب شود.

بانشی گفت: شرایط اقلیمی در فارس متنوع است و باید این تنوع به همراه توجه به استعدادهای و ظرفیت های منطقه ای در هر ناحیه مورد توجه قرار گیرد.

وی بابیان اینکه جامعه بدون مهارت جامعه ای پویا نخواهد بود، گفت: مهارت آموزی باید محور فعالیت‌های تابستانی دانش آموزان فارس باشد تا دانش آموزان در آینده راحت تر بتوانند وارد بازار کار در جامعه شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه مهارت آموزی دانش آموزان باید به یک نهضت ملی تبدیل شود، گفت: مهارت آموزی را باید مبنا و رکن اصلی پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور دانست و توجه به این مساله منجر به تحول اساسی در جوامع خواهد شد.

بانشی گفت: پایگاه های اوقات فراغت متشکل از مدارس، کانون ها، پژوهشسراها، اردوگاه ها و دارالقرآن ها می باشد که باتوجه به رنگ بندی شهرستان ها و مناطق و تصمیم ستاد کرونا به ۲ صورت حضوری یا غیر حضوری فعالیت خواهند کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس پیشنهاد داد که دانش آموزان در تابستان با مراجعه به استادکارهای مختلف در مناطق خود، ساعت مشخصی از روز را  به کارآموزی اختصاص دهند.

ثبت دیدگاه