• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

شمار قربانیان کرونا در فارس به ۴۶۷۴ نفر رسید

  • 22 خرداد 1400 - 8:21
شمار قربانیان کرونا در فارس به ۴۶۷۴ نفر رسید

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ نفر دیگر از بیماران مبتلا به کروناویروس در استان فارس، جان خود را از دست دادند.

عبدالرسول همتی جمعه ۲۱ خرداد در تشریح آخرین آمارهای شیوع کروناویروس در استان فارس، گفت: مجموع بیمارانی که بر اثر ابتلا به کووید۱۹ در استان فارس از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، جان خود را از دست داده اند، به ۴۶۷۴ نفر رسیده است.

همتی تعداد کل بیماران مثبت شناسایی شده در استان فارس را ۲۸۳ هزار و ۹۸ نفر اعلام و اضافه کرد: ۲۶۶ هزار و ۷۶۲ بیمار از این تعداد با انجام ۹۲۹ هزار و ۱۳۳ آزمایش مولکولی و ۱۶ هزار و ۳۳۶ نفر از آنها نیز با انجام تست سریع کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی، شناسایی شده اند.

این مقام مسئول در علوم پزشکی شیراز، با اشاره به اینکه ۱۰۹۳ بیمار اکنون در بیمارستان‌های فارس بستری هستند و در این بین ۱۴۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، تحت مراقبت ویژه قرار دارند، از بهبودی ۲۵۹ هزار و ۱۸۳ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد.

همتی تاکید کرد: بهترین روش برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و ابتلا به بیماری کووید۱۹، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، شست و شوی مکرر دست‌ها، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی است.

ثبت دیدگاه