• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

اتصال بیش از ۱۴۰۰ خانوار روستایی فارس به شبکه ملی اطلاعات

  • 30 خرداد 1400 - 16:11
اتصال بیش از ۱۴۰۰ خانوار روستایی فارس به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس از اتصال ۱۲ روستای استان فارس به شبکه ملی اطلاعات و دسترسی این روستاها به اینترنت پرسرعت همراه با پوشش جمعیتی ۴۹۰۰ نفر در قالب ۱۴۶۴ خانوار خبر داد.

مهرداد سهرابی گفت: در یک هفته گذشته، ۱۴۶۴ خانوار روستایی در شهرستانهای آباده، ممسنی و شیراز با جمعیت ۴۹۰۰ نفر به شبکه ملی اطلاعات و شبکه پهن باند ارتباطی سیار اپراتور اول متصل شده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل ارتباطات فارس، سهرابی گفت: روستاهای فیروزی، چنار و نجف آباد سفلی از توابع شهرستان آباده، روستاهای پیرحسینی، توکل آباد مرکزی و باباصالح از توابع شهرستان ممسنی، روستاهای رمغان، سبوک، شکفت، چشمه بردی و سعادت آباد از توابع بخش ارژن شهرستان شیراز و روستای قلعه چوبی از توابع بخش مرکزی شهرستان شیراز، جمعاً با جمعیت ۴۹۰۰ نفر در قالب ۱۴۶۴ خانوار از اینترنت پرسرعت برخوردار شده‌اند.

سهرابی با بیان اینکه اتصال این روستاها به شبکه ملی اطلاعات، از محل طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO)، تامین اعتبار شده است، هدف از اجرای این طرح‌ها را کاهش هزینه‌ها و محرومیت زدایی و ایجاد بستر لازم برای رونق اقتصادی و اشتغال پایدار در این مناطق عنوان کرد.

ثبت دیدگاه