• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

تداوم آتش‌سوزی در کوهمره سرخی میمند

  • 30 خرداد 1400 - 8:33
تداوم آتش‌سوزی در کوهمره سرخی میمند

آتش سوزی در جنگلهای کوهمره سرخی میمند که از هفته گذشته آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مدیر روابط عمومی اداره‌کل طبیعی و آبخیزداری استان فارس اظهار داشت: این آتش سوزی بعد از ظهر ٢٣ خرداد در مناطق دشت چوگان منطقه جنگلی کوهمره سرخی شیراز مجدد آغاز و همچنان ادامه دارد.

آرش مهدوی گفت: پس از دریافت گزارشات مردمی از طریق تلفن رایگان و شبانه روزی ١۵٠۴ یگان امداد جنگل و مرتع بلافاصله نیروهای یگان حفاظت اداره کل و شهرستانهای فیروزآباد، کوار، قیر، فراشبند، مردم محلی، کوهنوردان، طبیعت دوستان روستاهای بخش میمند و مرکزی کوار و نیروهای هلال احمر فیروزآباد به منطقه اعزام که پس از تلاش گسترده این حریق در نهایت عصر روز شنبه ٢٢ خرداد ماه مهار گردید.

وی بیان کرد: این حریق از روز ١٩ خرداد ماه به جان جنگلهای دشت چوگان و مورنجان کوهمره سرخی بخش میمند واقع در شهرستان فیروزآباد افتاده بود اما به علت وزش باد مجددا بعدازظهر دیروز حلقه های دود و آتش در این مناطق هویدا شد.

مهدوی اظهار داشت: جنگل های انبوه و ارتفاعات صعب العبور و وجود باد در دشت چوگان در روزهای گذشته، خاموش کردن آتش در جنگلها را با مشکل مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه علت حریق هنوز مشخص نشده است اظهار داشت: سهل انگاری مردم محلی یا مرتعداران از دلائل اصلی این آتش سوزی است.

ثبت دیدگاه