• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

توقف ۱۰۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در مرودشت

  • 02 تیر 1400 - 18:16
توقف ۱۰۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در مرودشت

مدیرجهاد کشاورزی مرودشت از توقف ۱۰۰ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: این تغییر کاربری‌ها شامل حصارکشی، قطعه بندی، ایجاد فونداسیون، دیوار گذاری و … در اراضی کشاورزی زراعی و باغی است.

کاووس همتی سه‌شنبه یکم تیر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی زراعی و باغی در اراضی واقع در دهبید، جونجان، جلیان، شمس آباد تخت، محمد آباد گشک و حسن آباد سنجرلو به شدت  در حال گسترش است، تاکید کرد: مالکین  هر چه سریعتر نسبت به توقف عملیات تفکیک و قطعه بندی اقدام و اراضی موصوف را به حالت اولیه اعاده وضع کنند.

او بیان کرد: در صورت بی‌توجهی مالکین و ادامه تغییر کاربری اراضی کشاورزی، مطابق قانون تمامی تغییر کاربری های غیر مجاز قلع و قمع و با متخلفین مطابق قانون برخورد خواهد شد.

همتی با اشاره به جدیت مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغی، افزود: برای مقابله با پدیده تغییر کاربری اراضی و همچنین زمین‌خواری و حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی و باغی اقدامات ویژه‌ای از سوی اداره امور اراضی این شهرستان در حال انجام است.

او با تاکید بر اینکه جلوگیری و توقف تغییر کاربری  در اراضی کشاورزی همکاری ادارات مختلف را می‌طلبد، عنوان کرد:  اهتمام جدی دستگاههای اجرایی، برخورد جدی و قاطع با متخلفین و بسیج امکانات و هماهنگی ادارات زیربط برای مقابله با تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی ضروری است. 

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت، ضمن هشدار به متقاضیان خرید زمین‌های کشاورزی و باغ شهری در شهرستان مرودشت خاطرنشان کرد: به استناد قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی هر گونه تفکیک، قطعه بندی، دیوار گذری و ساخت و ساز در اراضی کشاورزی بدون اخذ مجوز ازمصادیق کاربری بوده و ممنوع است.

همتی از  عموم مردم خواست قبل از خرید هر گونه اراضی کشاورزی خصوصا قطعات تفکیک شده با مساحت های یک هزار، دو هزار و پنج هزار متر مربع و حتی قطعات بزرگتر از اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی مرودشت استعلام لازم را اخذ کنند تا از فرصت طلبی سودجویان جلوگیری شود.

ثبت دیدگاه