• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

پیام انجمن صنفی خبرنگاران فارس در خصوص حادثه اتوبوس خبرنگاران

  • 04 تیر 1400 - 14:20
پیام انجمن صنفی خبرنگاران فارس در خصوص حادثه اتوبوس خبرنگاران

به دنبال درگذشت ۲ بانوی خبرنگار جوان در سانحه تصادف اتوبوس حامل خبرنگاران حوزه محیط زیست، انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری فارس، طی پیامی این ضایعه را تسلیت گفت و از اینکه بارها نخبگانی را براثر سوانح رانندگی از دست داده‌ایم، ابراز تاسف کرد.

انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس، در پیامی که به دنبال درگذشت مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی، خبرنگاران ایسنا و ایرنا، منتشر کرد، ضمن اعلام تسلیت به جامعه خبری و یادآوری حوادثی که منجر به از دست دادن نخبگان حوزه‌های مختلف به ویژه بخش رسانه طی سال‌های گذشته تاکنون شده است، خواستار پذیرش مسئولانه قصور و تلاش برای پایان دادن به اینگونه حوادث شد.

به گزارش ایسنا در پیام انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس که برای انتشار در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت، از مسئولان درخواست شده است تا به جای انتظار برای دادن پیام تسلیت و ابراز تاسف، راهکارهای رفع مخاطرات جاده‌ای و ارتقاء ایمنی تردد را دنبال و عملیاتی کنند.

در این پیام با اشاره به آخرین توئیت ریحانه یاسینی، لزوم بازنگری در وضعیت ایمنی جاده‌ها و همچنین تسری فرهنگ پذیرش مسئولیت از سوی افراد و دستگاه‌هایی که به نوعی مستقیم یا غیرمستقیم در بروز چنین وقایعی نقش دارند، به عنوان یک مطالبه جدی، درخواست شده است.

این تشکل صنفی، در بخشی از پیام خود، خواستار بررسی دقیق و موشکافانه علت یا علل حادثه تصادف اتوبوس حامل خبرنگاران و اعلام شفاف این دلایل به مردم و برخورد قانونی با مسببان و مقصران اصلی شده است.

به گزارش ایسنا، در بخشی از این پیام آمده است:

” باز هم به سادگی نوشتن یک تیتر کلیشه ای {واژگونی یک اتوبوس } داغ دو تن از جوان ترین خبرنگاران توانمند کشورمان بر دلمان نشست و دلهره زنده ماندن یا نماندن تعدادی دیگر از همکارانمان ساعت  و دقیقه های این روز هایمان را کابوس وار کرد. ….

گویی هرچه در این چند سال از جاده های نا امن، اتوبوس های فرسوده و رانندگان نامطمئن گفتند و نوشتند فایده ای نداشت، خود قربانی شدند تا شاید اهمیت خبرشان باعث بروز یک اتفاق مثبت در حوزه حمل و نقل جاده ای کشورمان شود.

ما برای مرگ ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی تیتر نمی زنیم، شاید همین یک جمله توئیت «ریحانه» گویای غمی باشد که این روزها بر سینه مان سنگینی می کند. {ما همه مون می میریم، مسئولان تنها کار عملی شون اعلام کردن خبر ماست}”

ثبت دیدگاه