• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

توزیع ۶ هزار قرص نان صلواتی به مناسبت عید غدیر در جنوب شیراز

  • 04 مرداد 1400 - 10:01
توزیع ۶ هزار قرص نان صلواتی به مناسبت عید غدیر در جنوب شیراز

رئیس اوقاف ناحیه سه شیراز گفت: همزمان با عید سعید غدیرخم، ۶ هزار قرص نان صلواتی به همت مرکز اُفق آستان مقدس امامزاده سیدمحمد(ع) در محله دهپیاله، یکی از محله‌های جنوب شیراز توزیع می‌شود.

حجت‌الاسلام سید میثم حسینی یکشنبه سوم مرداد به خبرنگاران گفت: عید سعید غدیر خم یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان است و یکی از سنت‌های حسنه در این روز اطعام مومنان و نیازمندان است به طوری که روایات فراوانی از ائمه معصومین(ع) در این خصوص وجود دارد.

حجت‌الاسلام سید میثم حسینی افزود: از امام صادق(ع) و همچنین امام رضا(ع) روایات متعددی در باره اهمیت و ثواب اطعام و افطاری در روز عیدغدیر نقل شده و اطعام غدیریه همواره به عنوان یکی از سنت‌های نیکو و سفارش شده مورد تاکید پیشوایان بوده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه ۳ شیراز با تاکید بر اینکه اطعام روز عید غدیر می‌تواند در قالب‌های متفاوتی ارائه شود، گفت: همه مردم می‌توانند در این سنت زیبا و شایسته سهمی داشته باشند از اطعام فقرا و نیازمندان تا اطعام خویشان و همسایگان، از یک قرص نان تا برپایی سفره های افطاری و اطعام قطعا نزد پروردگار مهربان دارای ثواب خواهد بود.

حسینی ادامه داد: از دیر باز بقاع متبرکه و حرم‌های مطهر امامزادگان نیز به عنوان یکی از پایگاه‌های مردمی و کانون‌های فرهنگی تشیع به اطعام غدیریه توجه و اهتمام خاصی داشته‌اند و امسال نیز به همت مرکز اُفق آستان مقدس امامزاده محمد(ع) در منطقه دهپیاله شیراز نان صلواتی در میان مردم توزیع خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه۳ شیراز، میزان نان صلواتی در روز عیدغدیرخم را ۶ هزار قرص اعلام کرد و افزود: این اقدام خیرخواهانه در روز پنجشنبه هفتم مرداد ماه مصادف با عیدسعید غدیرخم از ساعت ۸ تا ۲۲ در نانوایی شهرک گلها، خیابان شهید غیاثی انجام می‌شود؛ ضمن آنکه در این آستان مقدس و سایر بقاع متبرکه نیز اطعام غدیریه با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت نکات ستاد مقابله با کرونا انجام می‌شود.

ثبت دیدگاه