• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

خدمات‌رسانی اتوبوس‌های درون شهری شیراز از سرگرفته شد

  • 05 مرداد 1400 - 14:15
خدمات‌رسانی اتوبوس‌های درون شهری شیراز از سرگرفته شد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: خدمات اتوبوسرانی درون شهری این کلانشهر که شنبه و یکشنبه با مشکلاتی همراه و تعطیل شده بود از دوشنبه چهارم مردادماه با صد در صد ظرفیت از سرگرفته شد.

مسعود طهماسبی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از عصر یکشنبه سوم مردادماه جاری بخشی از ناوگان اتوبوسرانی شیراز فعال شد و در ادامه از صبح امروز دوشنبه این ناوگان با صد در صد ظرفیت آغاز به فعالیت کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۲۱ دستگاه اتوبوس در خطوط شهری شیراز فعال است،گفت: در پی بروز برخی مشکلات و گلایه های رانندگان و بهره برداران فعالیت اتوبوسرانی شیراز طی ۲ روز گذشته با مشکلاتی همراه شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز ادامه داد: مسائل و مشکلات اقتصادی مهمترین مشکل رانندگان و بهره برداران اتوبوس های درون شهری شیراز است و شیوع کرونا نیز بر این موضوع دامن زده است و ناوگان حمل و نقل عمومی به شدت از این شرایط به دلیل افت شدید مسافر و افزایش هزینه تعمیرات و نگهداری ناوگان متاثر شده است.

وی اضافه کرد: از طرفی دیگر نرخ کرایه نیز مورد پسند رانندگان و بهره برداران اتوبوسرانی شیراز نیست،شورای اسلامی شهر شیراز امسال تنها با افزایش ۱۵ درصدی نرخ کرایه موافقت کرد.

طهماسبی اظهار داشت: ۹۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی شیراز به شهروندان حاشیه شیراز خدمات ارایه می کند و افزایش نامتعارف نرخ کرایه نیز سختی‌هایی را به شهروندان و خصوصا قشر ضعیف تحمیل می‌کند که همه این دلایل مدیریت ناوگان حمل و نقل عمومی را در سال جاری سخت کرده است.

او با بیان اینکه مدیریت شهری شیراز در سال جاری سعی کرده که حداقل فشار ناشی از شیوع کرونا و مسایل اقتصادی به رانندگان و بهره برداران اتوبوسرانی شیراز وارد شود،گفت: تلاش شده با پرداخت‌های نقدی و حمایت‌ها معیشتی فشارهای موجود از دوش فعالان بخش حمل و نقل شهری کاسته شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز ادامه داد: در حال حاضر تمام مطالبات فعالان حوزه اتوبوسرانی شیراز پرداخت شده است و هیچ مطالبه معوقی در این خصوص وجود ندارد.

وی بیان کرد: اتوبوس های درون شهری اموال عمومی است و خدمات عمومی نیز تحت هیچ شرایطی نباید تعطیل شود و انتظار است که فعالان این ناوگان در این زمینه همراهی کنند تا خدمات عمومی شهروندان همیشه برقرار باشد و اگر خواسته و موضوعی نیز وجود دارد باب گفت و گو همیشه باز است و در چارچوب قانون همواره مشکلات شنیده و برای رفع آن تلاش خواهد شد.

طهماسبی عنوان کرد: از طرفی دیگر جامعه ای که از این ناوگان استفاده می کند شهروندان این شهر هستند و مدیریت شهری نیز باید از حقوق آنها دفاع و هزینه ها را نیز کنترل کند که در این شرایط اقتصادی فشار مضاعفی به اهالی این کلانشهر تحمیل نشود.

تعدادی از رانندگان اتوبوس های درون شهری شیرازی در اعتراض به مشکلاتی که اقتصادی نامیده شد از صبح شنبه دوم مردادماه ۱۴۰۰ اتوبوس‌ها را از پارکینگ خارج نکردند و به همین دلیل رفت‌وآمد مردم مختل شد.

حدود یک ماه پیش نیز رانندگان برخی از خطوط اتوبوس‌های شهری شیراز در اعتراض به پرداخت کم یارانه و نداشتن حقوق کافی خدمات‌دهی خود را تعطیل کردند و برای دو روز رفت‌و آمد مردم مختل شد.

ثبت دیدگاه