• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

معاون آموزش وپرورش فارس: غیر حضوری بودن مدارس موجب آسیب شده است

  • 08 مرداد 1400 - 13:40
معاون آموزش وپرورش فارس: غیر حضوری بودن مدارس موجب آسیب شده است

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش فارس با توجه به شیوع کرونا وبرگزاری کلاس ها به صورت غیر حضوری گفت: غیر حضوری بودن مدارس آسیب های متعددی به آموزش و پرورش وارد کرده است.

محسن کلاری در حاشیه سی و پنجمین اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور افزود:سیاست وزارت آموزش و پرورش برای سال جدید بازگشایی مدارس به صورت حضوری در صورت مهیا

بودن شرایط است.

وی که سخنانش در پایگاه اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش فارس درج شده، ادامه داد:از مقدمات اصلی بازگشایی مدارس، واکسیناسیون سراسری معلمان است که این کار از عید غدیر در فارس همزمان با سراسر کشور آغاز شد و شامل همه کسانی است که در محیط های آموزشی اعم از مدارس دولتی و غیر دولتی فعالیت می کنند.
کلاری گفت: آموزش و پرورش فضاهای خود را برای واکسیناسیون سراسری معلمان در اختیار علوم پزشکی قرار خواهد داد تا این امر به نحو مطلوب صورت گیرد.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش فارس بیان کرد:  ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی رو به پایان است  و بعد از اعلام نتایج  آزمون مدارس نمونه دولتی ثبت نام در تمام مقاطع تمام خواهد شد.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس نیز گفت: ثبت نام دانش آموزان پایه هفتم و دهم مدارس عادی از شنبه نهم مرداد ماه آغاز خواهد و دانش آموزان می توانند با مراجعه به سامانه پادا اقدام به ثبت نام در مدارس با توجه محل سکونت خود نمایند.
رسول قانونی گفت: آزمون نمونه دولتی پایه دهم نیز در ۱۵ مرداد ماه همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.
وی افزود: دانش آموزانی که قصد ثبت نام در مدارس هیات امنایی پایه هفتم را دارند توجه داشته باشند به دلیل تقاضاهای مکرر، ثبت نام را تا شنبه نهم مرداد ماه درسامانه مربوط تمدید کرده ایم.
محمد فیاض پور معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس نیز گفت: پیامکی از سوی ستاد ثبت نام مدارس به اولیا برای تثبیت و تکمیل روال ثبت نام با هدف مراجعه به مدارس به صورت نوبت بندی شده و با رعایت پروتکل های بهداشتی ارسال خواهد شد.
رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش فارس نیز با تاکید براینکه سعی شده است ثبت نام دانش آموزان به صورت غیر حضوری انجام  شود گفت: دریافت شهریه هنگام ثبت نام از اولیای دانش آموزان ممنوع است.
سعید مهبودی با بیان اینکه هیچ ثبت نامی نباید منوط به دریافت شهریه باشد گفت: اولیا در صورت مشاهده تخلف در ثبت نام با مراجعه به کارشناسان ارزیابی عملکرد ادارات آموزش و پرورش مناطق و یا مراجعه به سایت shekayat.medu.ir شکایت خود را ثبت کنند.
وی ادامه داد : شهریه مدارس غیر دولتی مشخص است و در تابلو اعلانات مدارس نصب شده است و اولیا باید طبق شهریه مصوب اقدام به پرداخت کنند.

ثبت دیدگاه