• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

روزانه ۵۰۰ راس دام مازاد از عشایر فارس خریداری می‌شود

  • 09 مرداد 1400 - 14:41
روزانه ۵۰۰ راس دام مازاد از عشایر فارس خریداری می‌شود

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان فارس گفت: روزانه حدود ۵۰۰ راس دام مازاد از عشایر این استان با قیمت هرکیلوگرم ۲۸ هزار تومان خریداری می شود.

رهام رحمانی روز پنجشنبه  در حاشیه بازدید از روند خرید دام مازاد عشایر از کشتارگاه مرودشت گفت: برای حمایت از بخش مولد و زحمت کش عشایر در شرایط سخت خشکسالی و بر اساس مجوز صادره از سوی شرکت پشتیبانی امور دام کشور، طرح خرید دام مازاد و قابل کشتار عشایر تحت عنوان طرح خشکسالی که از چند هفته قبل در این استان آغاز شده بود، همچنان با تلاش همه دست اندرکاران و حتی در روزهای تعطیل و عید درسطح استان ادامه دارد.

وی افزود: برای اجرای این طرح با هماهنگی با سایر ادارات و دستگاه‌های مرتبط و تشکیل و استقرار اکیپ‌های فنی و بهداشتی، اداره کل پشتیبانی امور دام استان فارس اقدام به خرید و کشتار دام‌های مازاد عشایر را در دو کشتارگاه مرودشت و شیراز کرده است.

رحمانی میزان خرید روزانه دام را در این استان حدود ۵۰۰ راس اعلام کرد و گفت: همه نیروهای این اداره کل حتی در روزهای عید و تعطیل در جهت حمایت از عشایر در کشتارگاه مستقر شده و اقدام به خرید دام می‌کنند.

مدیر کل پشتیبانی امور دام با قدردانی از نیروهای فعال در این طرح در پایان خاطر نشان کرد: که این اداره کل طرح پرورش و پرواربندی امانی را نیز در دستور کاردارد که در صورت وجود متقاضی نسبت به عقد قرارداد در این زمینه اقدام می‌شود.

ثبت دیدگاه