• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

پیشنهاد بهسازی بیمارستانهای شیراز با همکاری شهرداری

  • 10 مرداد 1400 - 18:00
پیشنهاد بهسازی بیمارستانهای شیراز با همکاری شهرداری

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورها، شهرداری و شورا در ساخت و نگهداری بیمارستانها مشارکت دارند، پیشنهاد داد این امکان در شیراز هم مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

علیرضا پاکفطرت در بازدید از بیمارستان مادر و کودک شوشتری شیراز، گفت: ادامه شیوع همه گیری کرونا موجب مشکلات اقتصادی فراوانی برای کشور شده است و مسئولان باید در این رابطه چاره اندیشی مناسبی داشته باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از دفتر نماینده شیراز در مجلس، پاکفطرت خاطرنشان کرد: شیراز پتانسیل بالقوه خیلی زیادی در بیشتر زمینه ها دارد که متاسفانه مغفول مانده است.

او با اشاره به قرار داشتن بیمارستان شوشتری در یکی از بهترین نقاط شهر شیراز، لزوم بهسازی و نوسازی این مرکز تخصصی را یک ضرورت دانست.

پاکفطرت گفت: در دنیا نگهداری و بازسازی مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستانی توسط شهرداریها انجام می‌شود. شهرداری و شورای شهر شیراز هم باید بتوانند با هماهنگی مدیران بیمارستان‌ها در این زمینه سرمایه‌گذاری مناسبی داشته باشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه می‌توان به کسب درآمد از این محل هم فکر کرد، گفت: استفاده از ظرفیت خیرین برای توسعه و نگهداری مراکز درمانی و بیمارستانی را باید مد نظر قرار داد.

خدمات رسانی به ۴۰۰۰ نفر در ماه توسط بیمارستان شوشتری

رئیس بیمارستان شوشتری هم گفت: این بیمارستان سال ۱۳۴۱ از محل درآمد موقوفه مرحوم حاج محمد صادق شوشتری تاسیس شد و با صدور دستور پویاسازی نسل جوان و ابلاغ سیاست های جمعیتی مقام معظم رهبری در سال ۹۳ رونقی دوباره گرفت.

محمد آفرید با اشاره به مشکلات متعدد در مسیر فعالیت و توسعه اقدامات این مرکز بهداشتی، درمانی مسائل بیمه‌ای، تجهیزات، به روز شدن امکانات و … را بخشی از مشکلات این مرکز بیان کرد.

او با یادآوری اینکه بیمارستان شوشتری دارای واحدهای مختلف است، گفت: خوشبختانه طی سالهای اخیر تعداد زایمانهای غیرطبیعی انجام شده در این مرکز به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است.

آفرید با اشاره به اینکه نزدیک به ۶۴ درصد زایمان‌ها در این مرکز به روش طبیعی انجام می‌شود، یادآور شد که هر ماه بالغ بر ۴ هزار نفر با مراجعه به این مرکز تخصصی، خدمات مورد نیاز بهداشتی، مشاوره و درمانی را در زمینه تخصصی موجود، دریافت میکنند.

رئیس بیمارستان شوشتری با یادآوری اینکه حدود یک چهارم از زایمان‌های طبیعی شیراز در این مرکز انجام می‌شود، لزوم توسعه ساختمان و ایجاد درمانگاههای جنبی با هدف ترویج هرچه بیشتر زایمان طبیعی را متذکر شد.

ثبت دیدگاه