• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

عکاسان خبری فارس فراخوان شدند

  • 11 مرداد 1400 - 10:28
عکاسان خبری فارس فراخوان شدند

عکاسان خبری استان فارس برای مشارکت در نمایشگاه عکسی که به مناسبت هفته خبرنگار در شیراز برگزار خواهد شد، فراخوانده شدند.

طی فراخوانی، عکاسان خبری فعال در رسانه‌های استان فارس، برای ارسال آثار خود به نمایشگاهی که با هدف بزرگداشت هفته خبرنگار برگزار خواهد شد، به مشارکت دعوت شدند.

نمایشگاه عکس عکاسان خبری فارس با تمرکز بر موضوعات معاصر و با هدف جلب بهترین آثار عکاسان خبری و نمایش ابعاد حرفه‌ای هنر رسانه‌ای اصحاب رسانه این استان در بحث عکس مستند و مستند خبری همزمان با روز خبرنگار در شیراز برپا خواهد شد.

بر اساس فراخوان اعلامی، این نمایشگاه ویژه عکاسان خبری فارس شاغل در رسانه‌های مکتوب و برخط استان فارس در دو بخش تخصصی و ویژه بوده و تولید ملی، جهش تولید، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، فضای شهری، شهر و مردمان مهربان، شهر مهربانی و فرهنگ و آیین‌ها و سنت‌های مردم فارس از جمله موصوعاتی است که در بخش تخصصی آن اعلام شده است.

در این فراخوان با یادآوری مشکل کمبود آب به عنوان یک چالش ملی، موضوع بحران آب در استان فارس به عنوان موضوع ویژه مد نظر برگزار کنندگان قرار گرفته است.

برپایه اطلاعات ذکر شده در این فراخوان، هر عکاس مجاز به ارسال تنها پنج اثر در هر بخش و مجموعا ۱۰ اثر برای هر دو بخش تخصصی و ویژه است.نام گذاری آثار بخش تخصصی با حرف T و بخش ویژه با حرف V آغاز می‌شود.

همه آثار باید در ابعاد ۲۰۰۰پیکسل با رزولوشن ۳۰۰ پیکسل بدون واترمارک به ایمیل journalistshiraz@gmail.com ارسال شوند.

به همراه آثار ارسالی کپشن عکس بصورت یک فایل WORDباید ارسال شود. آثار فاقد کپشن (توضیحاتی درباره زمان مکان و اتفاق درون عکس) فاقد اعتبار و از داوری نمایشگاه حذف می‌شوند.

همچنین به علت شیوع موج پنجم کرونا، مسائل غیرقابل پیش‌بینی توسط هیئت اجرایی نمایشگاه اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، ۱۳مردادماه جاری آخرین مهلت ارسال آثار، ۱۵ مرداد، داوری عکس‌های نمایشگاه و نهایتا ۱۷ مرداد، همزمان با روز خبرنگار، نمایشگاه افتتاح می‌شود.

آقایان؛ امین برنجکار، علی محمدی‌راد، رضا قادری و خانم شیوا عطاران هیئت اجرایی این نمایشگاه و آقایان؛ رضا قادری، عادل عزیزی و سید محسن پیروی نژاد، داوران این نمایشگاه را تشکیل می‌دهند.

این نمایشگاه با حمایت معاونت فرهنگی شهرداری شیراز و همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد، انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری، بسیج رسانه و خانه مطبوعات فارس، برگزار می‌شود.

ثبت دیدگاه