• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

خودداری از مراجعه غیرضروری به مراکز درمانی

  • 12 مرداد 1400 - 12:27
خودداری از مراجعه غیرضروری به مراکز درمانی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با توجه به افزایش موارد ابتلا به کروناویروس در فارس، خواستار پرهیز از مراجعه غیرضروری شهروندان به مطب‌ها، مراکز درمانی و بیمارستان‌ها شد.

دکتر اورنگ ایلامی دوشنبه ۱۱ تیر با بیان اینکه با افزایش شمار مبتلایان به کروناویروس در استان، تعداد مراجعان به مطب‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها نیز افزایش پیدا کرده است، به خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، احتمال ابتلا به ویروس کرونا بالا است، توصیه می‌شود افراد از مراجعه غیرضروری به مطب‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به شدت پرهیز کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به شلوغی مطب‌ها و کلینیک ‌های زیبایی در استان فارس خاطرنشان کرد: در این شرایط از مردم انتظار داریم تا خدمات مربوط به اعمال زیبایی و موارد غیرضروری را به زمان دیگری موکول کنند.

ایلامی از شهروندان خواست تا ضمن حفظ خونسردی و آرامش، به نکات بهداشتی که از طریق صدا و سیما، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مراجع رسمی اطلاع رسانی می‌شود، توجه جدی داشته باشند و از حضور در مراکز عمومی و پرازدحام بپرهیزند.

معاون درمان دانشگاه یادآور شد: مدافعان سلامت با تمام توان بیش از ۱۸ ماه است که با تلاش شبانه روزی در حال مقابله با این بیماری هستند و مردم نیز باید با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، در این امر مشارکت لازم داشته باشند، چرا که در صورت تداوم وضعیت قرمز، در خدمات رسانی درمانی با بحران مواجه می‌شویم.

ایلامی گفت: شهروندانی که دارای علائمی شبیه به سرماخوردگی همراه با تب زیاد، تنگی نفس و مشکلات گوارشی غیرمعمول هستند، با رعایت نکات بهداشتی به پزشک خانواده یا مراکز منتخب ۱۶ ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا مراجعه کرده و در غیر این صورت، از مراجعه غیرضروری و مستقیم به بیمارستان‌ها خودداری کنند.

معاون علوم پزشکی شیراز بر لزوم استفاده از ماسک، رعایت بهداشت فردی و شست و شوی مرتب دست‌ها و همچنین پرهیز از حضور غیرضروری در اماکن عمومی برای پیشگیری از این بیماری تأکید و اضافه کرد: برگزاری هر نوع تجمعی می‌تواند موجب بحران و افزایش میزان مبتلایان به بیماری در استان شود.

ثبت دیدگاه