• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

از ایده‌های دانش آموزان در تولید انرژی‌های پاک استفاده شود

  • 14 مرداد 1400 - 13:54
از ایده‌های دانش آموزان در تولید انرژی‌های پاک استفاده شود

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تاکید کرد: باید از ایده‌های دانش آموزان در تولید انرژی‌های پاک و روشهای کاهش مصرف استفاده کنیم.

فرهاد اسماعیلی در آیین قدردانی از برگزیدگان پویش «صرفه جویی در انرژی، نجات زندگی» گفت: استفاده مناسب و مطلوب از انرژی باید به عنوان یک تکلیف اجتماعی از طریق مدارس وارد بدنه جامعه شود. 

به گزارش ایسنا به نقل از آموزش و پرورش فارس، اسماعیلی با بیان این که به عنوان عضوی از جامعه انسانی باید سهم خود را بشناسیم و به رسالت و تکلیف اجتماعی خود عمل کنیم، افزود: نمیتوانیم بگوییم کاری به مباحث مختلف زیست انسانی نداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در بحث انرژی و حاملهای انرژی باید بحث محیط زیستی و گازهای گلخانه‌ای آن را جدی بگیریم و الگوی مصرف خود را تغییر دهیم.

اسماعیلی با اشاره به اینکه جامعه رشد یافته جامعه‌ای است که به مباحث زیست محیطی اهمیت ویژه‌ای میدهد، گفت: در جنگ با محیط زیست پیروزی وجود ندارد و هر کس در این عرصه قرار گیرد قطعاً بازنده است.

او عدم استفاده مناسب و مصرف بی رویه از انرژی را موجب برهم خوردن محیط زیست و اکوسیستم اقلیمی عنوان کرد و گفت: باید به سمت تغییر و تحول در مصرف انرژی حرکت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به انگیزه، استعداد و ذهنهای هوشمند دانش آموزان، گفت: باید از ایده‌های آنان در بحث تولید انرژی‌های پاک و روشهای کاهش مصرف استفاده کنیم.

اسماعیلی خواستار تداوم این پویش و شکل گیری پویش مصرف صحیح آب شد و افزود: این کار مشترک افتخاری برای استان بود و موجب شد تا یک ظرفیت ملی در این بخش ایجاد شود.

او گفت: استفاده مناسب و مطلوب از انرژی باید به عنوان یک تکلیف اجتماعی وارد بدنه جامعه شود. 

مدیرعامل شرکت توزیع برق شیراز نیز با اشاره به برگزاری پویش بزرگ صرف جویی انرژی با همکاری آموزش و پرورش فارس، گفت: این پویش که از ۲۵ اردیبهشت ماه تا پایان تیرماه سال جاری برگزار شد مورد استقبال بسیار خوب دانش آموزان و خانواده‌هایشان قرار گرفت.

جلال زراعت‌پیشه با اشاره به لزوم فرهنگسازی و آموزش در بحث استفاده منطقی و صرفه جویی در مصرف انرژی، افزود: در این پویش که در بستر سامانه شاد برگزار شد ظرف مدت ۵ روز بیش از ۵۰۰ هزار بازدید کننده داشت.

او گفت: در این پویش که در دو بخش دانش آموزان و مادران برگزار شد، آثار و محتواهای متعدد فرهنگی تولید شده در قالب مقاله، شعر، نقاشی، انیمیشن، عکس، فیلم، خاطره، داستان، کاریکاتور و غیره مورد داوری کارشناسان خبره قرار گرفت و در پایان ۴۰ اثر به عنوان آثار برتر انتخاب شد.

زراعت‌پیشه تصریح کرد: جوایز این پویش نیز به دو صورت ویژه و عادی تعریف شد تا کسانی که در کنار برتر شدن اثر، در  مصرف برق نیز نسبت به زمان مشابه در سال گذشته کاهش داشته‌اند از جوایز ویژه تری برخوردار شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شیراز خاطرنشان کرد: در مرحله نخست آغاز به کار این پویش نیز مسابقه پیامکی برگزار شد و در مدت ۲ ساعت، بیش از ۴ هزار پیام ارسال گردید که از برگزیدگان این مسابقه نیز تجلیل و قدردانی شد.

زراعت‌پیشه در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به اهمیت انرژی برای جامعه انسانی، از محدودیت منابع و پایان پذیری آنها سخن گفت و تصریح کرد: برای تولید برق به عنوان یک انرژی پاک از سوختهای فسیلی استفاده می‌شود که بعضا پیامدهای منفی زیست محیطی را به دنبال دارد.

او با تأکید بر لزوم استفاده بهینه و منطقی از انرژی و به کارگیری الگوهای مناسب مصرف، گفت: هرچه قدر در زمینه کاهش مصرف انرژی حرکت کنیم به حفظ محیط زیست و افزایش مدت زمان استفاده از منابع کمک کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شیراز با بیان این که امروز سرانه مصرف انرژی در کشور ما نسبت به دیگر کشورها بسیار بالاتر است، گفت: سالانه ۹۰ میلیارد دلار یارانه انرژی در کشور پرداخت می‌شود.

ثبت دیدگاه