• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

۲۹ هزار مترمربع تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی مرودشت تخریب شد

  • 23 شهریور 1400 - 16:00
۲۹ هزار مترمربع تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی مرودشت تخریب شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: ۱۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز اعم از دیوارکشی، فنس کشی و استقرار کانکس در سطح ۲۹ هزار و ۴۰۰ مترمربع در اراضی کشاورزی این شهرستان تخریب شد.

برپایه مطلب دریافتی ایرنا، کاووس همتی دوشنبه در این باره افزود: عملیات تخریب شامل ۱۷ مورد دیوارکشی در روستای کوشک و دو مورد فنس کشی و استقرار کانکس در اراضی کشاورزی روستای اوزون دره از توابع شهرستان مرودشت بود که طی دو عملیات جداگانه در روزهای ۲۱ و ۲۲ شهریور ماه ۱۴۰۰ با بهره گیری از چند دستگاه لودر اجرا شد.

همتی با تاکید برعزم جدی دستگاه های متولی در صیانت از اراضی کشاورزی این شهرستان عنوان کرد: پس از شناسایی، دستور اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری برای این اراضی از سوی مراجع قضایی صادر و قلع و قمع اراضی مذکور با حضورنماینده دادستان، یگان امداد نیروی انتظامی و کارکنان اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت اجرایی شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون طی عملیات های مختلف ۳۸ مورد از ساخت و سازهای غیر مجاز در بیش از ۵۰ هزار متر مربع تخریب شده اند، افزود: مراحل شناسایی و تشکیل پرونده برای متخلفان در عرصه های کشاورزی ادامه دارد و علاوه بر قلع و قمع بناها، طبق قانون با آنان برخورد خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت ضمن تقدیر از همکاری ادارات ذیریط، از جمله دادستانی، یگان امداد فرماندهی نیروی انتظامی، اداره راهداری و شهرداری گفت: با تشدید نظارت و تعامل با ادارات و دستگاه های اجرایی، مبارزه با تغییر کاربری های غیر مجاز و صیانت از اراضی کشاورزی با جدیت بیشتر در حال پیگیری است.

شهرستان مرودشت در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

ثبت دیدگاه