• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

تقویت و توسعه‌ فعالیت‌های فن‌آورانه جهاددانشگاهی فارس ضرورت دارد

  • 24 شهریور 1400 - 16:56
تقویت و توسعه‌ فعالیت‌های فن‌آورانه جهاددانشگاهی فارس ضرورت دارد

معاون هماهنگی و امور مجلس جهادانشگاهی بر لزوم تقویت و توسعه‌ فعالیت تخصصی و فن‌آورانه جهاد دانشگاهی در فارس تاکید کرد.

دکتر مهدی باصولی در حاشیه سفر به شیراز و در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: این سفر حسب تاکید ریاست محترم جهاددانشگاهی در خصوص بررسی زیرساخت‌های توسعه در واحدهای جهاددانشگاهی و داشتن یک فعالیت شاخص و محور مشخصی برای فعالیت فن‌آورانه متناسب با ظرفیت واحدها و مزیت‌های استانی انجام شده است.

او افزود: واحدهای جهاددانشگاهی همواره در حال رشد و توسعه است و این رشد نیز باید متناسب با شأنیت و هم مسیر با ماموریت‌های جهاد دانشگاهی باشد.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهادانشگاهی که به همراهی دکتر آرام حمیدی، مدیرکل دفتر فنی و عمرانی و و دکتر مجید علی‌آبادی، مدیرکل امور مالی جهاد دانشگاهی به شیراز سفر کرده است، با اشاره به فعالیت‌های جهاددانشگاهی فارس طی سال‌های اخیر، گفت: این واحد استانی در حوزه‌های مختلف عملکرد مطلوبی داشته اما با توجه به اینکه ما در جهاد دانشگاهی در مسیر پیش رو توقفی نداریم، باید تلاش کنیم تا برنامه مشخصی برای توسعه پایدار در این واحد و سایر واحدهای جهاد دانشگاهی تدوین کنیم.

باصولی، ارزیابی توان زیرساختی برای اجرای برنامه‌های توسعه‌ای و همچنین چگونگی روند پیشرفت برنامه‌های جهاددانشگاهی فارس را از اهداف سفر به شیراز برشمرد.

او ادامه داد: یکی از مباحثی که در واحد فارس در دست بررسی است موضوع عصاره گیری گل محمدی است که امیدوار هستیم امسال زمین برای اجرای این طرح پایلوت با همکاری مسئولان استانی در اختیار جهاددانشگاهی استان قرار گیرد.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهادانشگاهی اظهار کرد که این طرح هم‌اینک در مرحله مطالعات قرار دارد.

باصولی همچنین از امکان‌سنجی راه‌اندازی یک شعبه از مرکز درمان سرطان پستان در شیراز خبر داد و گفت: این مهم از جمله مسائلی است که در سفر به این کلانشهر مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

ثبت دیدگاه