• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

تنها ١٠ درصد مجتمع‌های گردشگری سپیدان دارای مجوز است

  • 24 شهریور 1400 - 12:16
تنها ١٠ درصد مجتمع‌های گردشگری سپیدان دارای مجوز است

فرماندار سپیدان با بیان اینکه تنها ١٠ درصد از مجموع ٣۶٠ مجتمع فعال گردشگری در این شهرستان دارای مجوز است، گفت: سنگ اندازی‌ها موجب شده تا این مجتمع‌ها نتوانند مجوز بگیرند و ساماندهی نشدن آنها سبب از دست رفتن بخش اعظمی از درآمدها شده است.

حسن همتی سه‌شنبه ٢٣ شهریور در جمع خبرنگاران بیان کرد: اگرچه شهرستان سپیدان از بعد گردشگری، اقتصادی و کشاورزی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد اما ارزیابی ما طی شش هفت سال گذشته این بوده که زیرساخت خوب و برنامه بلند مدت و کوتاه مدت برای شهرستان لحاظ نشده است.

زیرساخت‌های پذیرش گردشگر مناسب نیست

او با اشاره به اینکه اقدمات شاخصی در بعد گردشگری انجام نشده و حتی در نوع سرویس دهی از بابت غذا و امکانات هم هیچ برنامه مدونی وجود ندارد، ادامه داد: هر هفته بین ٢٠٠ تا ۴٠٠ هزار گردشگر وارد این شهرستان می‌شوند اما واقعیت این است که زیر ساخت خوبی برای پذیرش مسافر و گردشگر نداریم.

همتی خاطرنشان کرد: تلاشمان این است که رشته‌های گردشگری را در دانشگاه‌های مستقر در این شهرستان فعال کنیم تا از ظرفیت گردشگری سپیدان بیش از گذشته استفاده شود.  

او همچنین گفت: از آنجا که این شهرستان در بحث صنعت، سومین قطب صنعتی فارس محسوب می‌شود، جا دارد که با توجه به زیر ساخت و آب و هوای مطلوب، امکانات بیشتری به سپیدان اختصاص داده شود.

فرماندار سپیدان همچنین از راه‌اندازی شهرک دارویی در زمینی به متراژ ٧٠ هکتار در اطراف روستای دالین در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این شهرک هم‌اینک در مرحله طی فرآیند اداری به سر می‌برد.

همتی با اشاره به شاخص‌های کشاورزی در این شهرستان نیز گفت: در بحث گلخانه‌ها امسال رشد نزدیک به ۶٠ درصدی نسبت به سالهای گذشته از بابت تقاضا برای احداث گلخانه‌ها داشتیم.

او خاطرنشان کرد: در بحث کشاورزی نیز ٢٧٠ هزار تن برداشت محصول سیب داریم که ٢۵ تا ٣۵ هزار تن آن در سردخانه نگهداری می‌شود و مابقی را به ناچار با قیمت نازل روانه بازار می‌کنیم.البته با چندین سرمایه گذار رایزنی شده تا ۴٠ هزار تن دیگر طی یکی دو سال آینده به ظرفیت سردخانه‌هایمان اضافه شود.هم‌اینک ٣ سردخانه فعال داریم.

فرماندار سپیدان با بیان اینکه یک واحد صنایع تبدیلی نیز تا سال آینده به بهره برداری خواهد رسید و هم‌اینک از پیشرفت فیزیکی بیش از ٨٠ درصدی برخورارد است، گفت: یک سردخانه ۵ هکتاری نیز در مجاورت نیز این واحد راه‌اندازی خواهد شد.

همتی با یادآوری اینکه سپیدان در بحث صادرات سیب نیز یک شرکت فعال دارد که این محصول را به کشورهای عمان و روسیه صادر می‌کند، اعلام کرد که در هفته دولت امسال ۱۲۴ میلیارد تومان پروژه با ۴ طرح شاخص در این شهرستان به بهره برداری رسید.

فرماندار سپیدان همچنین از اجرای ۵٠ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد و گفت: ساماندهی قبر یک شهید در روستای سنگری، تجلیل از جانبازان و رزمندگان، برپای میز خدمت روستایی، پیاده روی خانوادگی گلزار تا گلزار، رژه خودرویی، رزمایش مشترک بسیجیان و رزمایش کمک‌های مومنانه از جمله این برنامه‌ها است.

ثبت دیدگاه