• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

پاسگاه‌های محیط بانی فارس به انرژی خورشیدی مجهز می‌شود

  • 26 شهریور 1400 - 12:45
پاسگاه‌های محیط بانی فارس به انرژی خورشیدی مجهز می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس از نصب ۳۰ دستگاه مبدل‌ انرژی خورشیدی برای تولید برق و پشتیبانی از سیستم‌های بی سیم در پاسگاه‌های محیط بانی استان تا پایان امسال خبر داد.

حمید ظهرابی بیان کرد: به منظور مقابله با تغییرات آب و هوایی، ۳۰ دستگاه مبدل انرژی خورشیدی به الکتریکی (پنل خورشیدی) برای پاسگاه‌های محیط بانی و اداره کل از صندوق ملی محیط زیست، تامین شده و در حال نصب است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی محیط زیست فارس، او فزود: تاکنون تعداد ۱۰ دستگاه از این مبدل‌ها در پاسگاه‌های محیط بانی شهرستان‌های لار، بوانات، و سایر پاسگاه‌های محیط بانی نصب شده و قرار است تا پایان سال در چندین نقطه از پاسگاه‌های شهرستان‌های آباده، اقلید، کازرون، نورآباد و بختگان نصب و مورد بهره برداری قرار گیرد.

ظهرابی خاطرنشان کرد: این مبدل‌های خورشیدی در مواردی مانند پشتیبانی از سیستمهای بیسیم محیط بانها، تولید برق برای برخی پاسگاه‌ها که دسترسی به برق شهری ندارند و یا مناطق صعب‌العبور که دسترسی به انرژی الکتریکی برای آنها امکان‌پذیر نیست، مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

او یادآور شد: این طرح در قالب تفاهم‌نامه‌ای که بین کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات کشور چین و سازمان محیط زیست منعقد شده اجرا می‌شود.

ثبت دیدگاه