• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

دفاتر تسهیل گری نقش کلیدی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند

  • 27 شهریور 1400 - 12:02
دفاتر تسهیل گری نقش کلیدی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس گفت: دفاتر تسهیلگری می‌تواند با شناسایی و مشارکت خیرین وافراد اثرگذار در سطح محلات و ارائه برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی مردم محلات به ویژه مناطق حاشیه نشین نقش مهم و کلیدی ایفا کنند.
کیوان نیازی اردکانی افزود: باید با جلب مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف، در مسیر با فرهنگ سازی و ارتقاء نقش جامعه محلی در حل مشکلات گام برداشت.
دفاتر موسوم به تسهیل‌گری برای ارتقای کیفیت زندگی ساکنان محله در پنج حوزه تخصصی شهرسازی، اجتماعی، اقتصادی، حقوقی و مددکاری خدمات خود را ارائه می‌دهند تا مشکلات و چالش‌های محله کاهش یابد و در این زمینه‌ها مشارکت و حمایت ساکنان محله را باید جلب کنند.
برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه‌های مهارت‌های زندگی به صورت رایگان، برگزاری رایگان کارگاه‌های آموزشی بهداشت عمومی و خانواده، جذب حمایت نهاد‌ها و دستگاه‌های حمایتی برای رفع مسائل و نیاز‌های گروه‌های آسیب پذیر محله، شناسایی خیرین و نهاد‌های علاقه‌مند به فعالیت در محله و شناسایی افراد تاثیرگذار و فعال در زمینه اقدامات اجرایی از جمله برنامه‌ها و تمهیدات اجتماعی و مددکاری این دفاتر در محله است.

ثبت دیدگاه