• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

دست‌های مهربانی که در شیراز به یاری خانواده پنج‌قلوها شتافتند

  • 29 شهریور 1400 - 12:35
دست‌های مهربانی که در شیراز به یاری خانواده پنج‌قلوها شتافتند

خیرین و مسئولین به یاری خانواده پنج‌قلوهای اهل جنوب فارس که روزهای بسیار دشواری را از بدو تولد فرزندانشان سپری می‌کنند و با مشکلات بسیاری برای نگهداری پنج فرزند خود روبه رو هستند، شتافتند.

منیژه عرب فیروزی مادر پنج قلوهای تازه متولد شده در رابطه با کمک‌های دریافتی از سوی مردم و مسئولین گفت: تاکنون حدود ۶ میلیون تومان از سوی اداره کل بهزیستی فارس و همچنین یک چک پنج میلیون تومانی از سوی شرکت تیرچه و بلوک قشقایی برای نگهداری پنج‌قلوها دریافت کرده‌ایم و این شرکت هم اعلام کرده است که اگر در آینده قصد ساخت خانه داشته‌ باشیم، تیرچه و بلوک آن را رایگان تامین کنند.
وی ادامه داد:‌ مبلغ ۲ میلیون تومان هم از طرف یکی از همشهریانمان در جویم لارستان به ما اهدا شده است.
وی که در مصاحبه‌های مختلف مشکلات خود را برای نگهداری فرزندانش عنوان کرده است، افزود: از تمام کسانی که در این مدت به ما کمک کرده‌اند سپاسگزارم اما کمک‌های دریافتی از سوی مسئولین و خیرین کافی نبوده و نیاز است تمهیدات اساسی‌تری برای نگهداری پنج‌قلوها اندیشیده شود.
عرب‌فیروزی ادامه داد: متأسفانه شرایط مطلوبی برای نگهداری پنج‌قلوها نداریم و تأمین مخارج آنها ما را با مشکلات بسیاری رو به رو کرده است.
این بانوی اهل فارس که پنج فرزند خود را در شیراز به دنیا آورده است، اضافه کرد: تاکنون هر کاری که به بهبود وضعیت فرزندانمان کمک کند، انجام داده‌ایم و حتی از مسئولان و خیرین خواستار کمک برای نگهداری فرزندانمان شده‌ایم اما هنوز هم آن طور که باید مورد حمایت قرار نگرفته‌ایم.
عرب‌فیروزی بیان داشت: اگرچه بهزیستی تلاش کرد تا در تأمین شیرخشک پنج‌قلوها به ما یاری برساند اما پزشک برای پنج‌قلوها شیرخشک مخصوصی را توصیه و تأکید کرده است که به دلیل شرایط حساس نوزادان حتما باید شیرخشک پیشنهاد شده، تهیه شود.
وی اضافه کرد: در حال حاضر دغدغه فراوانی برای تأمین شیرخشک و پوشک داریم و حتی مجبور شدیم برای تأمین مایحتاج پنج‌قلوها مبلغ قابل‌توجهی پول از اقوام و آشنایان قرض بگیریم.
عرب فیروزی در رابطه با شرایط کنونی پنج‌قلوها، گفت: یکی از نوزادان در وضعیت بسیار خوبی به سر می برد و احتمالا در همین هفته از بیمارستان مرخص می‌شود اما چهار قل دیگر هنوز نیاز به افزایش وزن دارند و طبق گفته پزشک تا چهار یا پنج روز دیگر شرایط مساعدتری پیدا خواهند کرد و انشالله تا چند روز دیگر از بیمارستان مرخص می‌شوند.
وی درخواست کرد: به دلیل هزینه‌های بالا و فشار مالی نیاز مبرمی به حمایت داریم و از مسئولان و خیرین خواهشمندم ما را برای نگهداری پنج‌قلوها و بهتر شدن شرایط زندگی مان یاری برسانند.

پیش از این معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از برقراری مستمری برای ۵ قلوهای تازه‌ به‌ دنیا آمده در لارستان شیراز خبر داده و گفته بود: از طریق رسانه‌ها متوجه شدیم که مادر خانواده‌ای لارستانی زایمان پنج قلو در بیمارستان حضرت زینب (س) شیراز داشته است. سازمان بهزیستی کشور با توجه به سیاست‌های جمعیتی که در کشور وجود دارد و تاکیدات رهبر معظم انقلاب و مصوبات مجلس شورای اسلامی، چند سالی است که حمایت از خانواده‌های دارای فرزند چندقلو را در دستورکار خودش قرار داده است به همین خاطر ما این خانواده را از  شهریورماه امسال تحت پوشش خدمات مستمر و مستمری ماهانه قرار می‌دهیم.

خیرین و نیک‌اندیشانی که تمایل به کمک ولو هرچند اندک به پنج‌قلوهای تازه متولد شده دارند، می‌توانند در قسمت نظرات در پایین این خبر، مشخصات و شماره تماس خود را اعلام نمایند تا هماهنگی لازم برای اعطای این کمک‌ها و اطلاع‌رسانی آنها در گزارش‌های بعدی صورت گیرد.

ثبت دیدگاه