• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

اکثر مردم جهرم با آموزش ترکیبی در سال تحصیلی جدید موافق هستند

  • 30 شهریور 1400 - 16:20
اکثر مردم جهرم با آموزش ترکیبی در سال تحصیلی جدید موافق هستند

رئیس آموزش و پرورش شهرستان جهرم اعلام کرد که براساس نظرخواهی انجام شده از والدین دانش‌آموزان این شهرستان، اکثریت قریب به اتفاق موافق آموزش تلفیقی حضوری و غیرحضوری در سال تحصیلی جدید هستند.

مهدی نیکفر دوشنبه ۲۹ شهریور در جلسه ستاد شهرستانی مدیریت کرونا با اشاره به نظر سنجی آموزش و پرورش از والدین جهرمی برای بازگشایی مدارس، گفت: طبق نظرخواهی از ۹ هزار و ۶۰۰ از والدین دانش‌آموزان در جهرم، ۴۶ درصد موافق آموزش حضوری، ۳۶ درصد موافق آموزش غیرحضوری و ۸۸ درصد موافق آموزش ترکیبی حضوری و غیرحضوری هستند.

نیکفر ادامه داد: تاکنون ۹۵ درصد معلمان و فرهنگیان شهرستان جهرم علیه کروناویروس واکسینه شده‌اند و از ۵ درصد باقی‌مانده شماری به واسطه ابتلا به بیماری، از طرف پزشک اجازه دریافت واکسن را نداشتند؛ البته بخشی هم در برابر واکسیناسیون مقاومت دارند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان شهر جهرم سال تحصیلی جدید را به شکل مجازی آغاز خواهند کرد، گفت: در سال تحصیلی جدید بازگشایی مدارس به صورت تدریجی انجام می شود و اولویت ما ابتدا سلامت دانش آموزان است. 

نیکفر با بیان اینکه امسال آموزش در مقطع پیش دبستانی مانند مقطع ابتدایی در شهر جهرم غیرحضوری است، گفت: مدارس مناطق روستایی که جمعیت دانش‌آموزان زیر ۱۰۰ نفر باشد، آموزش به صورت حضوری و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی مصوب ستاد ملی مدیریت کرونا، دنبال خواهد شد.

وی ادامه داد: مدارس روستاهایی که تعداد دانش آموزان بالای ۱۰۰ نفر باشد به شکل غیرحضوری انجام خواهد شد و در مواردی با تائید شورای مدرسه، حضور دانش‌آموزان در گروه‌هایی با تعداد کم آن هم ۲ یا ۳ روز در هفته، در مدرسه بلامانع خواهد بود.

به گفته رئیس آموزش و پرورش جهرم سرویس مدارس تا اطلاع ثانوی تعطیل و رفت‌وآمد دانش آموزان به عهده اولیای دانش‌آموزان است.

ثبت دیدگاه