• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

نیاز شدید به همه گروه‌های خونی در فارس

  • 30 شهریور 1400 - 10:22
نیاز شدید به همه گروه‌های خونی در فارس

مدیرکل انتقال خون فارس با اشاره به نیاز شدید و مبرم به همه گروه‌های خونی در این استان، اعلام کرد که فراخوان اهدای خون به مرحله اضطراری رسیده است.

دکتر مسعود ترابی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تاکید براینکه متاسفانه فارس با کمبود شدید در گروه‌های مختلف خونی مواجه است، از مردم دعوت کرد که برای اهدای خون و کمک به بیماران نیازمند، همراهی کرده و به مراکز و پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

او تاکید کرد که برای تامین نیاز مراکز درمانی خصوصا بیمارستان‌های ارائه دهنده خدمات به مصدومان حوادث و همچنین بیماران سرطانی، نیاز شدید به همه گروه‌های خونی وجود دارد، گفت: جان بسیاری از بیماران به دلیل کمبود شدید ذخیره خون در خطر است و لذا از همه شهروندان دعوت می‌شود در اسرع وقت برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کنند.

ترابی یادآور شد: اهدا کنندگان می‌توانند با مراجعه به ساختمان مرکزی آسیاب قوامی قصردشت همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۹:۴۵ و ساختمان شماره ۲ واقع در میدان نمازی جنب درمانگاه امام رضا(ع) همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۹:۳۰ اقدام کنند.

مدیرکل انتقال خون استان فارس به اهدا کنندگان خون اطمینان خاطر داد که پروتکل‌های بهداشتی در پایگاه‌های انتقال خون فارس لحاظ می‌شود.

به گزارش ایسنا، شیوع همه گیری کرونا، عواقب و مشکلات مختلفی را به همراه داشته که یکی از آنها، کاهش مراجعه مردم به مراکز و پایگاه‌های انتقال خون و افت سطح ذخیره خون و فرآورده‌های خونی در نقاط مختلف است.

ثبت دیدگاه