• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

شورای شهر شیراز با استعفای شهردار منتخب موافقت کرد

  • 02 مهر 1400 - 9:52
شورای شهر شیراز با استعفای شهردار منتخب موافقت کرد

در هجدهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز با استعفای اصنافی در پی صدور حکم انتصاب شهردار شیراز موافقت گردید ، این نشست بصورت فوق العاده با حضور ۱۲ نفر از اعضا بصورت حضوری و آنلاین با سه دستور کار پنجشنبه برگزار شد.

اولین دستور کار به استعفای سید احسان اصنافی از عضویت در شورای اسلامی شهر شیراز اختصاص داشت ،  با رای مثبت تمامی اعضای حاضر بصورت حضوری و آنلاین و با دوازده رای، با استعفای اصنافی که بعنوان شهردار شیراز انتخاب شده، موافقت شد.

روز گذشته وزارت کشور حکم سید احسان اصنافی را به عنوان شهردار کلانشهر شیراز صادر کرده بود.

دستور کار دوم به یک طرح دوفوریتی از سوی تعدادی از اعضای شورای شهر شیراز اختصاص داشت که براساس آن محمدتقی تذروی بجای سید احسان اصنافی از اول مهرماه سال جاری تا نیمه مردادماه سال آینده بعنوان نائب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز انتخاب شد.

دستور کار بعدی نیز دوفوریتی بود و به انتخاب جایگزین اصنافی در کمیسیون ماده ۷۷ قانون شهرداری مرتبط بود که براساس رای اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، سید ابراهیم حسینی از تاریخ اول مهرماه امسال تا نیمه مردادماه سال آینده بعنوان نماینده شورا در این کمیسیون حاضر خواهد شد.

شورای شهر شیراز ۱۳ کرسی دارد و براساس نتیجه قطعی انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا که ۳۱ خردادماه ۱۴۰۰ از سوی محمدرضا امیری،فرماندار شهرستان شیراز اعلام شد اعضای علی البدل ششمین دوره شورای شهر شیراز به ترتیب سیده مریم حسینی ، محمدرضا هاجری،مصطفی کیانی رحیمی،غلامحسین اسکندری ،ابراهیم کمالی دشت ارژنه،محمود رضا طالبان،محمود صفایی  و سعیده قادری هستند.

با استعفای اصنافی از این شورا ،سیده مریم حسینی اولین عضو علی البدل باید جایگزین وی شود که به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز در روزهای آتی و پس از اعلام وصول و تایید صورتجلسه شورا از سوی فرمانداری این شهرستان ابلاغ حسینی صادر و این عضو جدید در جلسات آتی صحن علنی شورا قسم یاد کرده و عضویت او به رسمیت شناخته خواهد شد.

ثبت دیدگاه