• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

ساماندهی وضعیت کارگران ساختمانی در دستور کار شهرداری قرار گرفت

  • 03 مهر 1400 - 18:01
ساماندهی وضعیت کارگران ساختمانی در دستور کار شهرداری قرار گرفت

عضو هیئت رئیسه شورای شهر شیراز گفت: ساماندهی وضعیت کارگران ساختمانی و استقرار جایگاه های ویژه آنها در مناطق یازده گانه شهرداری در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا، افسانه خواست خدایی درحاشیه دیدار با جمعی از کارگران ساختمانی شهرک مهدی اباد شیراز با اشاره به وضعیت نامناسب نشستن کارگران ساختمانی بر لبه جداول خیابان ها گفت: این افراد به دلیل نبود پناهگاه در فصول مختلف و بروز حوادث جاده ای به دلیل نشستن در کنار خیابان از ایمنی لازم برخوردار نیستند.

عضو هیات رئیسه شورای شهر شیراز از کارگران به عنوان آسیب پذیرترین قشر جامعه یاد کرد و افزود: نبود امنیت شغلی و دغدغه هرروز این سرپرستان خانواده برای به دست آوردن نان شب تنها بخشی از مشکلات کارگران است.

وی خاطرنشان کرد: برخی ازکارگران استادکار هستند اما به  دلیل مشکلات اقتصادی به عنوان کارگر فعالیت می کنند.

وی ارائه اطلاعات کارگران به کارفرما، ساماندهی وضعیت کارگران اتباع بیگانه و کسب درآمد روزانه برای کارگران در هر منطقه را از مزایای طرح ساماندهی کارگران ساختمانی برشمرد.

عضو کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز، بیمه کارگران را از ضروریات دانست و افزود: با پیگیریهای انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی شیراز و حومه، کارگران می توانند با مراجعه به این مرکز از این خدمات بهره مند شوند.

ثبت دیدگاه