• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

فرصتی طلایی برای آباده با قرارگیری در محل تلاقی مثلث طلایی گردشگری

  • 03 مهر 1400 - 16:36
فرصتی طلایی برای آباده با قرارگیری در محل تلاقی مثلث طلایی گردشگری

مدیرکل میراث‌فرهنگی فارس گفت: آباده به دلیل واقع‌ شدن در سه‌راهی مواصلاتی بین استان‌های فارس، یزد و اصفهان موقعیت ویژه‌ای در مثلث طلایی گردشگری ایران دارد که باید با معرفی ابعاد انواع گردشگری در این شهرستان، گام‌های اساسی در توسعه گردشگری این شهرستان برداشته شود.

به‌گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، هادی شه‌دوست شیرازی اظهار کرد: شهرستان آباده در زمان جنگ با سرودهایش خاطره ساز آن دوران شده است و اکنون با وجود ۳۰ گروه سرود و اساتید صاحب سبکی چون مرحوم استاد ذوالفنون در این شهرستان ظرفیت‌های خوبی در زمینه گردشگری سرود و موسیقی فراهم شده‌ است.

شه‌دوست شیرازی ابراز کرد: شهر جهانی صنایع‌دستی منبت آباده اولین شهر جهانی ثبت‌شده صنایع‌دستی در استان فارس است و همچنین صنایع‌دستی دیگری همچون معرق در این شهر رونق بسیاری دارد که می‌توان با آموزش و بازاریابی مناسب موجب اشتغال بیشتری در این زمینه شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه معرفی صنایع‌دستی و توانمندی این شهرستان مغفول مانده است، گفت: باید با معرفی و بازاریابی بیشتر توانمندی‌های شهرستان آباده را ابتدا در سطح کشور و سپس در دنیا مطرح کنیم تا زمینه ارائه بیشتر صنایع‌دستی شهر جهانی منبت و ورود گردشگران به این شهرستان تسهیل شود.

او بیان کرد: در موضوع اعتبارات از فرماندار شهرستان آباده می‌خواهیم که میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این شهرستان را بیشتر حمایت و راه را برای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هموار سازد.

ثبت دیدگاه