• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

استاندار فارس: شهرداران شهرهای استان باید در تراز شهرداری فارس باشند

  • 03 مهر 1400 - 12:04
استاندار فارس: شهرداران شهرهای استان باید در تراز شهرداری فارس باشند

استاندار فارس گفت: شهردارانی که برای مدیریت شهری در استان فارس انتخاب می‌شوند باید دارای شرایط لازم و ویژگی قانونی باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، عنایت الله رحیمی ظهر پنجشنبه در شورای اداری استان فارس با گرامیداشت هفته دفاع مقدس از تمامی دستگاه‌های اجرایی خواست فضا سازی ها به گونه‌ای باشد که حال و هوای دفاع مقدس در شیراز و سایر شهرستان‌ها پیاده سازی شود و با توجه به نزدیک بودن اربعین حسینی فضا سازی شهری نیز باید به این سمت پیش برود.

عالی‌ترین مقام دولت در استان تصریح کرد: با توجه به آغاز ماه مهر دستگاه‌های خدمت‌رسان نسبت به شناسایی دانش اموزان نیازمند اقدام کرده و با استفاده از ظرفیت خیران نسبت به تهیه بسته‌های آموزشی اقدام کنند.

استاندار فارس یادآور شد: براساس پیشنهادی که استان فارس به مدیران کلان کشور ارائه کرده است اختیار بازگشایی مدارس در اختیار شورای مدرسه باشد تا مشکلی برای دانش آموزان وجود نداشته باشد.

رحیمی در خصوص عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نیز عنوان کرد: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در کل کشور و استان فارس مناسب نیست و باید شیوه نامه‌های بهداشتی افزایش یافته تا میزان مراجعات به مراکز خدمات درمانی کاهش یافته و میزان مرگ و میر هم کاهش یابد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که مورد توجه رئیس جمهور است موضوع مسکن ملی است از این رو باید شرایط برای جذب سرمایه گذار و تدوین برنامه عملی نیز اقدام کرد.

رحیمی افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا باید شهرداران را به گونه‌ای تعیین کنند که مشکلی برای تأیید این افراد وجود نداشته باشد تا این افراد بتوانند یکی از ١١۴ شهرداری باشند که در استان در حال فعالیت اند.

ثبت دیدگاه