• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

نوید شناسنامه‌دار شدن صنایع‌دستی فاخر فارس داده شد

  • 19 مهر 1400 - 14:04
نوید شناسنامه‌دار شدن صنایع‌دستی فاخر فارس داده شد

روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی فارس نوید داده که تمام آثار فاخر در همه رشته‌های صنایع‌دستی این استان شناسنامه‌دار خواهند شد و اجرایی شدن این اقدام را زمینه ساز تولیدات بهتر و صادرات بیشتر این نوع محصولات دانسته است.

 این روابط‌ عمومی یکشنبه از قول حیدر علی زاهدیان نژاد معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فارس اعلام کرد: داشتن دو شهر جهانی منبت آباده و شهر جهانی صنایع‌دستی شیراز و همچنین شهر ملی دست بافته‌های داری فیروزآباد جایگاه استان فارس را در تولید و ارائه صنایع‌دستی ویژه کرده است و از هفته آینده طرح شناسنامه‌دار کردن محصولات فاخر صنایع‌ دستی استان با همکاری اتحادیه تعاونی‌های صنایع‌دستی آغاز خواهد شد.

حسین همتی رئیس اتحادیه تعاونی‌های صنایع‌دستی فارس نیز بیان کرد: این طرح با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس و برای نخستین بار در کشور با همکاری دوجانبه بین اداره‌کل و اتحادیه اجرا می‌شود.

رئیس اتحادیه تعاونی‌های صنایع‌دستی فارس افزود: با توجه به نیاز صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی برای ثبت آثار و برند محصولات خود در زمینه‌های مختلف طرح شناسنامه‌دار شدن محصولات فاخر در دستور کار قرار گرفت.

او گفت: اتحادیه تعاونی‌های صنایع‌دستی استان فارس اقدام به شناسنامه‌دار کردن آثار فاخر هنرمندان استان به دو زبان فارسی و انگلیسی کرده که البته این شناسنامه جدای از شناساندن اصالت هنر تولیدشده است.

رئیس اتحادیه تعاونی‌های صنایع‌دستی فارس اضافه کرد: شناسنامه‌دار کردن محصولات فاخر صنایع‌دستی می‌تواند تأثیر به سزایی در صادرات و فروش آثار هنرمندان داشته باشد و هر هنرمند می‌تواند سالانه تا ۵ اثر فاخر را برای شناسنامه‌دار شدن معرفی کند.

همتی بیان کرد: اولویت درفروش و حضور در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی همچنین اولویت صادرات و حفظ مالکیت طرح و اثر برای هنرمند ازجمله مزیت‌های شناسنامه‌دار کردن محصولات است.

در مطلب اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس،جزئیات و شرایط و مشخصات برای فاخر اعلام شدن آثار بیان نشده است.

ثبت دیدگاه