• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

تخصیص اعتبار به موزه دفاع مقدس فارس در سفر رئیس جمهوری دنبال می‌شود

  • 19 مهر 1400 - 12:20
تخصیص اعتبار به موزه دفاع مقدس فارس در سفر رئیس جمهوری دنبال می‌شود

استاندار فارس، ضمن تاکید بر لزوم تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل موزه دفاع مقدس این استان گفت: می‌کوشیم که در سفر آتی رئیس جمهوری به استان این مورد جزو مصوبات سفر قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، محمد هادی ایمانیه، یکشنبه در جریان بازدید از مجتمع فرهنگی و موزه دفاع مقدس فارس در شیراز افزود: همه ما در هر جایگاه، مسئولیت و موقعیتی که قرار داریم باید بدانیم مدیون از خودگذشتگی‌ها و جان ‌فشانی‌های شهدا و ایثارگران هستیم.
وی با بیان اینکه توجه به حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امری ضروری و بنیادین در فرهنگ جامعه است ادامه داد: در تمام کشورهای جهان اقدامات بیشماری برای سربازانی که در جنگ‌ها از میهن خود دفاع کرده اند و یا بازماندگان آنها انجام می‌دهند چرا که بی شک مدافعان هر سرزمین در برابر تجاوز دشمن قهرمانان ملی و جزو دارایی‌های ارزشمند معنوی آن کشور هستند.
او اظهار داشت: پیشنهاد می‌شود که یک تفاهم نامه بین شهرداری و شورای شهر شیراز، مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و استانداری فارس منعقد شود تا با تعاملی که بین این مجموعه‌ها شکل می‌گیرد روند رفع موانع تکمیل موزه دفاع مقدس شتاب گیرد.
استاندار فارس اضافه کرد: تمام فرمانداران شهرستان‌های فارس مکلفند حداکثر ظرف یک سال آینده پروژه‌های یادمان شهدا در شهرستان محل ماموریت خود را تکمیل کنند.
ایمانیه، از دست اندرکاران مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس نیز خواست زمینه گردآوری تمام فیلم‌ها، کتب و تالیفات حوزه دفاع مقدس را فراهم کرده و شرایط را برای نمایش و فروش این آثار در شیراز و سایر شهرستان‌های استان مهیا کنند.
وی، از رئیس مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خواست ضمن تدوین برنامه‌ای چهار ساله، بودجه مورد نیاز جهت تکمیل موزه دفاع مقدس را مشخص کنند تا اعتبار لازم برای تکمیل این موزه در بودجه ۱۴۰۱ با دقت نظر بیشتری دیده شود.

ثبت دیدگاه