• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

بستری ۳۰۱بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های فارس

  • 21 مهر 1400 - 8:23
بستری ۳۰۱بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۵۷۹ هزار و ۲۴۳ تست کرونا شامل یک میلیون و ۳۷۹ هزار و ۶۳۹ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۴۱۳ هزار و ۳۶۰ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۱۹۹ هزار و ۶۰۴ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۴۵ هزار و ۲۱۷ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۵۸ هزار و ۵۷۷ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او همچنین از بهبودی ۴۴۳ هزار و ۹۴۹ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها مرخص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
معاون بهداشت دانشگاه در ادامه با اعلام جان باختن ۹ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جانباختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را ۶ هزار و ۷۸۶ نفر اعلام کرد.
دکتر همتی با بیان اینکه ۳۰۱ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان بستری شده اند، افزود: هم اکنون هزار و ۹۳۶ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۱۹۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
او در ادامه اضافه کرد: در شبانه روز گذشته هزار و ۶۵۹ بیمار نیز به صورت سرپایی در مراکز منتخب شانزده ساعته استان تحت درمان قرار گرفته اند.
معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه مجموع تزریق واکسن کرونا در فارس به چهار میلیون و ۱۵۶ هزار و ۹۵ دوز رسیده است، اعلام کرد: در روز گذشته مدافعان سلامت حوزه بهداشت استان فارس ۱۱۸ هزار و ۶۰۹ دوز واکسن در پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون در شیراز و شهرستان ها، به مردم استان تزریق کرده اند و تاکنون دو میلیون و ۷۰۲ هزار و ۷۷۳ دوز اول واکسن کرونا و یک میلیون و ۴۵۳ هزار و ۳۲۲ دوز دوم واکسن کرونا، به جمعیت هدف در فارس تزریق شده است.

دکتر همتی اظهار امیدواری کرد، با توجه به وجود واکسن کرونا به اندازه کافی در فارس، تمام هم استانی‌ها به ویژه سه گروه دانش آموزان، دانشجویان و خانم‌های بارداری که تاکنون نسبت به تزریق واکسن اقدام نکرده اند، برای واکسینه شدن بر علیه بیماری کووید۱۹ به مراکز واکسیناسیون سطح استان، مراجعه کنند.
او افزود: واکسیناسیون به تنهایی برای مقابله با کرونا کافی نیست و کماکان باید به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی پایبند باشیم و ضمن استفاده از ماسک، از حضور در تجمعات، اماکن شلوغ و دورهمی‌ها خودداری کنیم تا بتوانیم به ایمنی جمعی دست پیدا کنیم و به روزی برسیم که از این بحران عبور کنیم.

ثبت دیدگاه