• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

۴۰ درصد افراد بالای ۱۲ سال فارس دُو دز واکسن را دریافت کرده اند

  • 22 مهر 1400 - 10:02
۴۰ درصد افراد بالای ۱۲ سال فارس دُو دز واکسن را دریافت کرده اند

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون تا کنون، بیش از پنج میلیون دز واکسن علیه کرونا به دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سلامت فارس تحویل شده و بیش از ۴۰درصد از افراد بالای ۱۲ سال استان هر دو دز واکسن را دریافت کرده اند.

مهرزاد لطفی چهارشنبه در چهارصد و بیست و چهارمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی هشراز با تاکید بر اهمیت این موضوع که ایمن سازی جامعه بستگی به رسیدن آمار بالای ۸۰ درصد افرادی است که هر دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند، گفت: با تلاش شبانه روزی و بی وقفه مراکز واکسیناسیون در استان، میانگین تزریق دزهای واکسن کرونا به مردم فارس از دیگر استان های کشور بالاتر است.

او با تاکید بر اینکه  بیش از ۱۹ ماه گذشته، تلاش بی وقفه و ایثارگرانه ای برای مبارزه با این بحران صورت گرفته است، بزرگترین دغدغه کنونی مجموعه سلامت فارس را سرعت در انجام واکسیناسیون عمومی برای  افزایش ایمنی در برابر این بیماری عنوان کرد که در کنار ارائه خدمات سلامت در حال انجام است و از مردم استان نیز خواست تا در تحقق هدف توسعه سلامت در جامعه، نقش موثر خود را به خوبی ایفا کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از افرادی که تاکنون برای دریافت واکسن مراجعه نکرده اند خواست هرچه سریع تر برای دریافت واکسن به پایگاه های واکسیناسیون در استان مراجعه کنند و اضافه کرد: شیوع زنجیره وار این اپیدمی در دنیا به همه ما ثابت کرد افراد جامعه به چه میزان به یکدیگر وابسته هستند و هم اکنون نیز ایمنی هر فرد در جامعه، در افزایش ایمنی عمومی در برابر این بیماری موثر است.

لطفی حمایت مردم، سازمان ها و دستگاه های اجرایی استان برای پیشبرد اهداف مجموعه سلامت در این بحران به ویژه مشارکت در واکسیناسیون عمومی بسیار موثر دانست و با اشاره به اینکه بیمارستان ها و مراکز بهداشت و درمان و همچنین مراکز واکسیناسیون در سراسر استان با تمام توان و قوا در حال ارایه خدمات به مردم هستند، از تلاش ایثارگرانه مدافعان سلامت در جنگ علیه کرونا تقدیر کرد.

مجموع موارد ابتلا به کرونا  در استان فارس به  ۴۶۰ هزار نفر رسید

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز با اعلام آخرین وضعیت کرونا  در استان فارس از ابتدای شیوع تا چهارشنبه بیست و یکم مهر ۱۴۰۰ اعلام کرد موارد ابتلا به این بیماری، تا  ۴۶۰هزار بیمار رسید.

 سید روح الله حسینی مجموع بیماران شناسایی شده در فارس از ابتدا تا کنون را ۴۵۹ هزار و ۵۸۵ مورد اعلام کرد و گفت:از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، در مجموع بیش از یک میلیون و ۵۸۲ هزار و ۹۲۵ مورد تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR و تست سریع در فارس انجام شده که از این تعداد، یک میلیون و ۳۸۲ هزار و ۴۲۹ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده و با بررسی نمونه های انجام شده، ۴۱۴ هزار و ۹۳ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

 همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۰۰ هزار و ۴۹۶ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۴۵ هزار و ۴۹۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.

۲۵۷ بیمار دیگر راهی بیمارستان ها شدند

حسینی با بیان اینکه ۲۵۷ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های استان بستری شده اند، ادامه داد: هم اکنون هزار و ۸۷۸ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۱۹۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

حسینی به جان باختن ۶ هم استانی دیگر در اثر ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: مجموع جانباختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون نیز به عدد شش هزار و ۷۹۲ نفر رسیده است.

او در ادامه این گزارش مجموع بهبودیافتگان این بیماری در استان فارس را از ابتدای شیوع تا کنون، ۴۴۴ هزار و ۷۲۸ نفر اعلام کرد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

حسینی با بیان اینکه تا کنون، دو میلیون و ۷۲۹ هزار و ۴۰۶ دُز نوبت اول واکسن و یک میلیون و ۵۱۹ هزار و ۸۴۵ دُز نوبت دوم واکسن کروناویروس در مراکز واکسیناسیون به مردم استان فارس تزریق شده است، افزود: همچنین با تزریق ۹۳ هزار و ۱۵۶ دُز واکسن طی روز گذشته، مجموع میزان تزریق واکسن کرونا در فارس، به چهار میلیون و ۲۴۹ هزار و ۲۵۱ دُز رسید.

پاییز بی خطر با رعایت بهداشت

وی اظهار کرد: با ورود به فصل پاییز و پیش بینی کاهش دما در روزهای آینده، با خطر ابتلا به بیماری هایی مانند سرماخوردگی، آنفلوانزای فصلی و سایر ویروس هایی که دستگاه تنفسی را درگیر می کند، مواجه هستیم؛ بنابراین لازم است با رعایت دقیق نکات پیشگیری کننده و شیوه نامه های بهداشتی، علاوه بر کرونا، از ابتلا به بیماری های شایع فصل سرما نظیر آنفلوانزا نیز پیشگیری کنیم.

ثبت دیدگاه