• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

محوریت گردشگر خارجی از شیراز به دیگر نقاط رفته است

  • 23 مهر 1400 - 14:07
محوریت گردشگر خارجی از شیراز به دیگر نقاط رفته است

عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه در حوزه گردشگری و فرهنگی بر الگوهای اسلامی، ایرانی و شیرازی تاکید داریم، گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر از ظرفیت فارس برای جذب حوزه توریست کمی عقب ماندیم و محوریت گردشگران خارجی از شیراز به استان‌های همجوار رفته است.

مهدی نصیری بیان کرد: در حوزه هوشمند سازی با کاهش هزینه‌ها و رفاه مردم بیشتر و تا حد زیادی چالش‌های موجود مبنی بر حضور فیزیکی مراجهه کنندگان  در شهرداری رفع خواهد شد. 

به گزارش ایسنا به نقل از شهرداری شیراز، نصیری اضافه کرد: هوشمند سازی یک راهکار بدون جایگزین و یک مزیت است که هزینه‌های جاری شهر را پایین می‌آورد و در صدد هستیم در شهر شیراز یک قدم از شهر هوشمند به سمت شهر دیجیتال فراتر برویم و این اقدام با ایجاد یک پنجره واحد خدمات شهری برای شهروندان امکان پذیر است.

ناظر شورای شهر شیراز در منطقه دو، در خصوص حضور متکدیان و کارتون خواب‌ها در سطح این منطقه از شیراز نیز گفت: بخشی از این موضوع مربوط به روحیه مردم شیراز بر می‌گردد که بجای ارائه کمک‌های نقدی به نهادهای حمایتی، به متکدیان کمک می‌کنند.

 به گفته نصیری، تنوع  قومیتی در سطح منطفه ۲ سبب شده است تا یک جامعه کوچک از شهر در این محدوده تشکیل شود.

او همچنین با بیان اینکه شهرداری منطقه ۲ وسیع ترین محدوده در گستره شیراز را شامل می‌شود و جز مناطق محروم است، اظهار کرد: توجه به مناطق حاشیه نشینی و محرومیت زدایی یکی از اولویت‌های اصلی شورا است و در کنار تشکیل کمیسیون ساماندهی حاشیه نشینی و محرومیت زدایی توسط شورای ششم، قرارگاه محرومیت زدایی با مشارکت استانداری و سپاه فجر استان هم تشکیل شده است.

نصیری با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز این منطقه  اندک است، خاطرنشان کرد: پارک محله دباغی، پارک چهار هکتاری خیابان محراب، پروژه آبنمای میدان کوزه گری، فضای شهری آیت‌الله قشقایی، خانه محله دهپیاله، مجموعه ورزشی خیابان کارگر و اجرای پروژه‌های پیاده راه فخر آباد و مسیر در دست اجرا است و با بهره برداری از آنها سرانه فضای سبز گسترش خواهد یافت.

شهردار منطقه ۲ شیراز نیز در جمع خبرنگاران گفت: خط قرمز ما، حضور و فعالیت ضایعات فروشی‌ها است.

غلامرضا شهریاری در این باره افزود: از ۵۰ مورد ضایعات فروشی ۳۰ مورد آنها تعطیل شده و تنها ۱۴ مورد دارای پروانه بوده و ۶ مورد هم  پلمب شدند.

او با گلایه از حضور پرتعداد معتادان کارتون خواب در پارک‌های منطقه، عنوان کرد: بیش از شش ماه از عملیات احداث فضای سبز، روشنایی، آبنما و گل کاری در پارک ها می‌گذرد اما به علت حضور معتادان مردم از چنین پروژه‌هایی که زحمات زیادی برای آنها کشیده شده استقبال چندانی نمی‌کنند.

سرقت تجهیزات در پارک‌معضل شده است 

شهریاری با بیان اینکه سرقت تجهیزات برای پارک معضل شده است، گفت: مردم منطقه دو خواستار جمع آوری معتادان هستند و برای اجرایی شدن این درخواست شهروندان باید تمام دستگاه ها همکاری کنند.

شهردار منطقه ۲ شیراز با تاکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی بنده احداث پارک ۳ هکتاری شهرک بهار است، اظهار کرد: یکی از مشکلات این منطقه زمین ۳هکتاری رها شده در شهرک بهار است. تملک آن به ۲۵سال پیش باز می‌گردد که می‌توان با احداث فضای سبز و پارک خدمت بزرگی به اهالی منطقه ۲ انجام داد. 

او اضافه کرد: این محل هم اکنون به یکی از معضلات اجتماعی و محل تجمع معتادان و خرده فروشان مواد مخدر و بزهکاران تبدیل شده و مشکلات بهداشتی و امنیتی زیادی را برای ساکنان به همراه دارد.

ثبت دیدگاه