• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

تحویل ۲۴۵۰ سامانه خورشیدی به عشایر فارس تا پایان امسال

  • 26 مهر 1400 - 10:35
تحویل ۲۴۵۰ سامانه خورشیدی به عشایر فارس تا پایان امسال

وزیر نیرو در ادامه برنامه سفر به استان فارس ، از سامانه‌های خورشیدی عشایری بازدید کرد.
رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان فارس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸۹۶ سامانه خورشیدی قابل حمل به عشایر استان فارس تحویل شده است  و ۵۵۴ دستگاه دیگراز این سامانه‌ها نیز تا پایان سال جاری، تحویل خانوار‌های عشایر غیور فارس خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان افزود: در حال حاضر تمامی روستا‌های بالای ۱۰ خانوار استان از نعمت برق برخوردار هستند و تلاش می‌شود تا پایان سال جاری خانوار‌های عشایر بیشتری از نعمت روشنایی برخوردارشوند.
این مقام مسئول ادامه داد:  هزینه برای این تعداد سامانه تحویل شده، بیش از ۱۸۹ میلیارد ریال به طور تقریبی ۹۰ درصد هزینه هر سامانه توسط دولت و ۱۰ درصد توسط متقاضی عشایری تامین شده و تمامی مراحل نیازسنجی، طراحی، الگوی ساخت و تعیین مشخصات فنی این سامانه تحت نظارت و راهبری دفتر برق روستایی شرکت توانیر و توسط کارشناسان و متخصصان این شرکت انجام شده است.

در این طرح هر خانوار عشایر با در اختیار داشتن یک پنل خورشیدی کوچک سبک و قابل حمل می‌تواند به راحتی برق مورد نیاز خود را برای روشن کردن چهار لامپ کم مصرف و شارژ انواع تلفن همراه، چراغ قوه و رادیو، تامین نماید.

ثبت دیدگاه